Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Nära dödenupplevelse och höjdrekord

Av Elin - 24 januari 2010 21:06

Nära döden upplevelse

Ja, alla tummar höll och min lilla bil startade!! Grejen var att jag var lite orolig för de hade varnat att det var en uppförbacke som var halkig och att man måste ta sats för att komma upp! När jag kom fram så såg jag backen, den "lilla" backen var jättelång och gick spikrakt rätt upp typ! Jag la i 2:an och gasade för fullt... det gick inte så bra, vi stannade mitt i backen och jag visste verkligen inte vad jag skulle ta mig till.. Hmm, tog inte något vettigt beslut utan försökte att gasa igen, det gick inte så bra, hjulen rullade och tappade fästet.. Jag nödbromsade och det händer inte ett jävla dugg, vi åkte rätt bakåt med hjulen helt stilla..  

Det var en nära döden upplevelse, hästen före o jag efter med bil i en jäkla fart... kan garantera att det kom en massa tankar om vad som skulle under dessa sekunder..Tur i oturen girade transporten rätt ner i typ ett dike fyllt med snö.. så det blev stopp på det hela..

Sedan var det bara att inväntahjälp, två linor och en stor traktor behövdes för att dra upp oss igen.. hmm, Texas var helt lugn, stod bara och åt när vi kom fram, snacka om nerver:P hehe, det hade inte jag i alla fall. Men glad att det gick såpass bra ändå,  vågar inte tänka på vad som kunde ha hänt..


Träningen

Träningen gick över all förväntan, vi hoppade som aldrig förr och Texas kändes superfin och galloppen som vi tränat massa på kändes superduperbra!!

det hela slutade med att vi hoppade lite högre, Texas gick som en klocka och mitt självförtroende kändes kanon! så efter att ha hoppat mätte vi höjden och håll i er! Den var på 1,30, FATTA så jäkla högt, o vi bara flög över!! O jag tänkte knappt på det, och vi är klara för tävlings-säsong!!

Ja, håll i er!! Vi kommer ikapp!! hehe

Är så jäkla glad för den dagens träning, det kändes verkligen som vi avancerat och tagit till oss!!!

Går inte att beskriva men jag är GLAD!!!


Bästa hästen ever!!


 

 
 
Ingen bild

L-G

25 januari 2010 21:54

Bästa Elin!
Nära döden är aldrig bra, du klarade det med glans och Texas var coolast av Er, är det du som har gett honom ett så bra psyke?
!,30 känns ju hyfsat bra, inte för att jag vet men självklart litar jag på Malin Bajard junior!
Hur går det med partylivet, tänk på att du måste leva upp till myten av att vara fullkomlig, den lade du på Tidaholm, du förstår, jag är jätte avundsjuk!!??
Vad är nästa ijusstråle som du skall sprida, kanske bli med i någon hippad hästklubb för Stureplansblondies som du kan lära allt du kan?!
Kramar
L-G

 
Carola

Carola

26 januari 2010 19:50

Shit så läskigt!! Tur att det gick bra och att ingen blev skadad! Vilka otursdagar du har haft! Härligt att träningen gick bra iaf =)

http://www.calola.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 7 september 2010 10:54

Många undrar vad som hänt med min blogg!   Jo, den har flyttat! HIT:   hasttokan.webblogg.se   Tjing ...

Av Elin - 28 juli 2010 20:39


Imorn Åker jag och Texas till den stora tävlingen Equality Line! I första klassen kommer det vara 85starter! fatta om tävlingen är stor! Under hela helgen kommer hela elit gänget som hoppar och för en hästfantast är detta en Hästmecka helg:P Ja...

Av Elin - 16 juli 2010 18:22

Finns det nått som heter det? bloggsemester? För nått i den stilen har jag i alla fall:P   Om ni undrar vad jag pysslar med på dagarna så är det bland annat det här:       Första bilden är på den sista sidan på huset som jag börjat att må...

Av Elin - 23 juni 2010 11:28

Ja, äntligen efter att det droppatmjölk i tre dagar så tittade det ut en väldigt långbent dam!! Efter mycket krångel med första maten så är hon nu en pigg dam som gärna vill bli kliad!       ...

Av Elin - 6 juni 2010 17:52

Japp, då var det klart!! Examen är avklarad, även lite firande av diverse födelsebarn!! Imorn så drar jag till Italien, hur gött är inte det??   Får se hur det blir med update!!   Tjing       ...

Ovido - Quiz & Flashcards