Alla inlägg under september 2008

Av Elin - 30 september 2008 19:50

Hehe, ja, jag har sett den, som många andra!! Så jäkla kul:P

Blev med dragen av Becca o Daniel till biosalongen!! Var verkligen en film som lättade upp stämningen, skrattade även gott åt Daniels grimas vid de heta sex scenerna mellan grabbarna!! hehe

En riktigt rolig film som jag kan ge högsta betyg åt:P Måste ses!!


Annars idag har jag vart i skolan.. Har förberett redovisningen vi ska ha imorn.. suck, hur mycket jag än pluggar så kommer jag att glömma hälften när jag väl står där.. fattar inte mitt problem egentligen men är väl bara att ta tag i det. Måste göras!!



Becca!! Bifogar gammal bild jag hitta på datron, är vi verkligen 18 här?? Ser ut som 14 MAX!! hahaha

Chaoooo!!

Av Elin - 29 september 2008 16:35

Tjooo!!


Nu har det gått en helg igen, på tok för fort men en bra helg!! Började som vanligt att jobba inledesvis på rasta på fredag kväll. Slutade kl 12 för att sen masa mej upp kl 6 för att fixa mej i ordnning för dagens tripp till Sthlm. Fredrik skulle springa Lidingeloppet medans jag skulle shoppa loss samt träffa Vitali!!

Kom iväg i bra tid och var helt redo för en dag i storstan:P Tyvärr kraschade planeringen redan utanför Karlskoga! Där sa drivremmen upp sej, och slets sej i tusen olika småremmar!! Så där stod vi med lång näsa, självklart jättesurt men vad skulle vi göra. Konstatera snabbt att vi inte skulle hinna få tag i bytesbil för att åka vidare., så löstes genom att min mors gubbe fick skicka en bil till oss (de bor i Karlskoga) så vi fick snällt invänta chaufför för att ta oss tillbaka!  Lånade därefter min mors bil så vi kunde komma hem igen.. suck..

Vid det här laget började jag känna mej fyllebakis pga brist på sömn. Så en snabb siesta sedan iväg till Begvik så i alla fall jag kunde shoppa lite!! hehe

Inhandlade svarta lågskor och en illröd jacka!! Mycket nöjd med mina inköp!!

 Söndagen tillbringades på Sörmons Ridklubb! Tyvärr hade vi inte en bra dag, och resultatet blev sisådär.. men men, bara o ta nya tag! Svelandsstilen nästa!! Bifogar bild på de sötaste!!


Idag har jag tillbringat min tid i skolan. Fick tillbaka min första hemtenta idag!! Handlade om kris och utveckling!

Resultatet blev högsta!! Så supernöjd med den!! Kändes bra att veta hur hon bedömer och hus man ska fortsätta att skriva!!


Nu ska jag kila, verkar som det blir biobesök!! Patrik 1,5!! hehe

puss

Av Elin - 21 september 2008 10:51

Igår så spenderade jag min lördags kväll på rasta, förvånande, nej!

Hände två saker som var bra!

  • Barbro min granne kom in,vi brukar alltid snacka häst och självklart var det inget undantag denna gång! Däremot berättade hon den mycket glädjande nyheten att jag och Texas var uttagna till final i Svelandsstilen! Det är alltså en cup som varit med på flera deltävlingar där stilen poängsätts.
  • Jag har kämpat extremt med min sits. Efter Texas rodeoövningar så lägger man gärna till en säkerhetssits för att helt enkelt inte flyga av efter hinderna. En sån sits är väldigt svår att få ordning på när du väl börjat med den!! Vem fixar inte till fel sits så fort man inte rider för tränare!! Men i alla fall, denna sitsen har förföljt (och gör fortfarande) men tydligen har jag lyckats förändra!! Är ju ett klart framsteg att lyckas ta mej till finalen när jag bara varit med på två deltävlingar av 4. Superkul och riktigt bra sporre att man har ändrat på sig!! Jag  är inte nöjd med min nuvarande sits men jag vet om och känner att den är bättre!!
  • Så efter det svävade jag på fler moln är jag redan gör just nu:P hehe

  • Sak nr två var att Becca kom in med min hemtenta!! Hon hade suttit och verkligen engagerat sig i min tenta som ska vara klar tills imorn. Stavfel och felformuleringar fanns det och nu hoppas jag att jag har en ännu bättre tenta att lämna fram!!

      Så tack Becca!! Ska förska att sluta skriva sej hela tiden:P


Så idag ska jag bege mej till en klasskompis och försöka slå våra kloka huvuden ihop o kika en sista gång på tentorna! Imorn börjar nästa kurs: etik och moral så är bara att blicka framåt!


Bifogar en bild när Texas o jag precis börjat med inridning!! Skratta gott åt mössan, det är tillåtet:P

Av Elin - 20 september 2008 13:00

Ja, idag tänkte jag faktiskt ta upp något som nog många känner igen sig i, det där med tidsbrist!!

Jag fattar ärligt talat inte hur folk hinner med allt, eller gör de inte det??

Hur man än vänder o vrider på tiden så nog fasen så springer den ikapp och förbi en fort o smidigt! Kan ju bli stressad för mindre liksom!!

Jag tyckte att jag hade ganska mycket att pyssla med innan jag började plugga! Men icke, nu förstår jag att så var inte fallet!

Hinner absolut inget utöver det vanliga!!

Prata med kära vänner förut, Becca, Emil bägge konstatera att de skulle komma förbi rasta idag för att säga hej!

 Men hallå, varningstecken!!

 För att alltså kunna se mej in real life så måste man alltså åka till mitt tragiska jobb!! Skit, ett uppvaknande! Å andra sidan så är det totalt mitt eget beslut!! Efter en skoldag kommer jag hem, ut med hästen och den tid som är över försöka plugga lite! Sen efter det är det sängen som gäller, 8 timmars sömn är ett måste!!

Självklart vill jag träffa min vänner men har man valt att träna/tävla hästen och komma någonstans så får man banne mej ligga i! Och har man valt studier så får man ta det och lägga ner den energin som behövs på det!

Och det där med att jobba gör jag inte för att det är skoj, utan för att klara mej ekonomiskt!

Kan inte bara glida runt och bara tänka på mej själv, även om det är krasst i kassan så kan man inte snåla in på mat till djuren!!  Men än en gång, mitt val!! Hoppas bara att alla förstår att det är så det ligger till!

Sen när man väl får en stund över så kommer man plötsligt på att man inte har nått att göra!! Man har  glömt bort det där med att bara vara lat o inte göra nått!!

Hellre ett hektiskt liv än ett dödstråkigt där du måste leta saker att göra!! Så länge det inte siger dej över huvudet och blir ohälsa så tror jag vi alla mår bra av ett liv med fart o fläkt!!


Chaooo


Av Elin - 17 september 2008 20:08

ja nu har vi vart iväg på 90dygn o kikat om Zingo än en gång var dräktig!! O det var hon:P så nu blir det liten fölis i mars igen:p skoj skoj! ser även framåt då mina två små kossor också är dräkiga! små kalvisar ska bli riktigt skoj att ha:P hehe liten bondgård blir större!!

Har även börjat skriva på tentan, lite trögt hittills men känns ändå helt ok, inte den stress som jag känt tidigare i veckan.. Har ända till söndag på mej att fixa klart den så ordnar sej nog!

Äntligen fått hjälp med värempumpen så nu verkar det som den funkar! har gått runt med tre tröjor på mej de senaste dagarna då det vart 17 grader inne! *Brrr*!!

skickar med bild på finaste fölisen som gick  superduktigt på transprten idag!! hehe *hästnörd*

Av Elin - 16 september 2008 20:28

ja då var det ännu en helg som passerat!

Men dock en väldigt bra helg!!

Började för en gångs skull vara ledig redan på fredag! Minns inte senast jag inte jobbade en fredag, så det här var en ny upplevelse!!

Fredagen blev i alla fall lyckad med mycket trevligt sällskap.

Var bland annat ute på Arena restaurang och käkade god mat!

Lördagen fortsatte i samma anda och en shoppingrunda bland annat på Ikea blev det! Tips: Testa de goda Dalahästarna med fyllningen polka!! smarrigt värre:P

Söndagen bar det iväg med pållen till grums! Efter att kommit hem på löradagen o insett att *hästskrället* trampat av sko nr 2 (inom loppet av två veckor från nyskoning) så blev man lagomt uppspelt! Speciellt eftersom vi hade laddat rejält efter förra tävlingen!! Så vad gör man inte, irriterad och väldigt besluten att tävla så går jag ut o hämtar sko eländet!!

Okej om det vart någolunda rakt och rätt att slå på men icke,, slet säkert i 45 minuter innan den passade någolunga utan glapp igen! Sen tillbringade jag nästa 30 min på att få den rätt o fatta mod att slå i sömmarna korrekt! Skräckminnen att det blir fel och de envisa hovbölderna uppstår. 

men men, skam den som ger sej!! Fast blev den utan varken blodig hov eller händer.. så tävling blev det:P

Texas var på ett riktigt hösthumör, pigg som ett as!! haha men på ett bra vis! Började 1m klassen med att göra vårt bästa lopp hittills! Äntligen hade jag en häst som fattade att han kan galloppera själv!! Framåtbjudning men ändå lyhörd och vaksam på hjälper!!

Nollade fas1 samt 2 utan att jag glömde bort banan!!

Slutade på femteplacering med priser o ärovarv!! vilken känsla!!

Gjorde även ett tappert försök på 1,10m. Första gången vi ridit nolla på fas 1 dock ett nedslag på fas 2 men vad gör det!!? Absolut inget, enda var att vi hade lite dåligt med fart! men men, bara o blicka framåt till nästa tävling!! (2veckor kvar):P


Imorn ska jag ha hemtenta, kommer med andra ord att totalt begrava mej i böcker de närmsta 5 dagarna, när jag inte jobbar vill säja!! ha, inget ledigt här inte!

men återkommer när jag har avslutat den!!


Puss o hejj

Av Elin - 12 september 2008 12:37

ja denna helg är verkligen både behövlig och efterlängtad!

I veckan som vart har jag begravt mej i mina härliga böcker om psykotiska tillstånd! Nyss läst klart ett kapitel om psykopater!! intressant!!

Jobbade även ett extra pass igår på rasta, hem o bytte om o sedan iväg med dundrande huvudvärk till nästa arbetspass:P men tack o lov så gick huvudvärken bort..

Chefen meddelade även det inte så fördelaktiga beslutet att jag kommer mista en av mina helgdagar varje månad, med andra ord så kommer en av mina lördagar tas bort av brist på personal.. Det hon kunde erbjuda som komplement var att jag skulle få jobba ALLA Söndagar kväll istället! HA! men herre, även om det kanske inte verkar så alltid så har jag faktiskt ett liv även på helgerna!! ska man behöva jobba varenda jäkla helg för att kunna knapra ihop några timmar! NEJ! *upprörd* var ordet! så nu är det väl bara o se sej om efter något annat.. O andra sidan så kanske det är dags att försöka få in en fot i behandlings branschen! är ju ändå det som jag läser till! men men, får se vart det balkar! Någon "jobba alla helger" knäpp blir det  i alla fall inte, räcker gott o väl att man missar mycket varannan helg!!

Men som sagt, denna helg är jag dock hel ledig!! skönt!!

Kommer bli en lugn helg med mysigt sällskap:P samt mycket taggad inför tävlingen på söndag!! ska äntligen starta 1,10 på lokal tävling, känns riktigt skoj och utvecklande!

puss o hejj!!


Av Elin - 5 september 2008 12:56

ja, nu har jag nyss avslutat min första hemtenta över internet!

Satt uppstapplad framför datorn 8 imorse.. Självklart låste sej datorn det första den gjorde så fick kasta ihop mina böcker, anteckningsblock och springa ner till andra datorn.. suck..

men gick i alla fall bra, skrev som en tok i ca 2timmar och ägnade sista timmen åt att finjustera samt skriva ut och läsa alltihopa. Tyvärr eller hur man ser det så fick vi bara skriva två sidor.. jag hade lätt kunnat skriva dubbelt men till slut lyckades jag trycka ihop det till en två sidor!! dock efter ha samtalat med klasskamrater så blev det lite ångest, men alla har ju skrivit olika. man har ju tagit upp olika synvinklar samt tankar..

Känns ändå som jag är på rätt spår! hoppas bara att läraren tycker detsamma!

Nu ska jag ägna mina stackars få timmar till att vila innan jag ska iväg o jobba..

puss o hejj

Ovido - Quiz & Flashcards