Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Snubbla på mållinjen

Av Elin - 24 maj 2010 17:13

Jaha, då var det dax igen, all blogga lite!!

Helgen har varit ett helgalet schema med inslag av brist på både sömn och mat!! Inte bra men väldigt självförvållat!

Var bland annat ute på Tempel i fredags, så kul har jag inte haft på länge!!

I lördags var det tre årsvisning på Krk, superintressant att se alla stammar och fina hästar! Snacka om motivation och lärdom tills nästa år; 3års test med Lady!!

I söndags var det dax för ny tävling! Skulle egentligen varit på gräs men det har ju regnat HUR mycket som helst så grus fick det bli (inte mej emot).

Första klassen var 1,10 A:1a som innebär att man hoppar en grundomgång, väntar på resterande felfria innan man går in igen och gör en SNABB omhoppningsbana!

Texas var superfjantig och var rädd för typ ALLT! Det var äen tre unghästar som gick bredvid padocken jättenära hinderna så det ar ju livsfarligt!!

Dock röt jag til sen så skötte han sig under nåder genom banan, lite ofokuserad ryttare samt häst eftersom jag hade fullt upp med att håa honom i schack! Men vi lyckas i alla fall göra en nolla!!

Omhoppningen gick KANON, det kändes verkligen att jag kunde svänga upp på ett helt nytt sätt framför hindrena. Han orkade korta och länga galloppen och lyssnade superfint på mina förhållningar!! tyvärr så rev i kombinationen, super synd eftersom det var vår bästa omhoppning någonsin så blev 3:a precis utanför placering eftersom det var väldigt få anmälda...


1,20 klassen var spännande!! Det var en ny bedömingsform ( i alla fall för oss) som innebar att man tog poäng för varje hinder man klarade, svrigheten var hög och detso längre in på banan desto högra och maxat blev det!! Texas kändes kanon och vi gjorde en riktigt bra och målmedveten runda. Grejen var att man kunde välja ett alternativ hinder på slutet som man fick mer poäng på; en joker. Det  var ett räcke på 1,30 som var med vågiga bommar. Jag red såklart på det och TYVÄRR så petar han ner det och i och med det förlorade vi MASSA poäng, jäkla pissigt eftersom de som rev kanske två hinder under banan innan jokern fick bättre än oss... men jaja, så är det! Vinna eller försvinna!

Jag fick massa beröm från olika håll över des min duktiga häst men även att jag red jäkligt bra med mycket fokus och målmedvetenhet! TACK!!


så nu blir det lite lugnare i två veckor innan det blir filipstad!!

Förresten så har min dressyrtränare bestämt att jag ska kunna två byten på diagonalen samt påbörjade gallopp piruetter tills Onsdag om en vecka!! hehe, dressyrtävlingar se upp!!!


 

Ja, jag vet att ni sett den förut men orka inte lägga upp nått nu

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 7 september 2010 10:54

Många undrar vad som hänt med min blogg!   Jo, den har flyttat! HIT:   hasttokan.webblogg.se   Tjing ...

Av Elin - 28 juli 2010 20:39


Imorn Åker jag och Texas till den stora tävlingen Equality Line! I första klassen kommer det vara 85starter! fatta om tävlingen är stor! Under hela helgen kommer hela elit gänget som hoppar och för en hästfantast är detta en Hästmecka helg:P Ja...

Av Elin - 16 juli 2010 18:22

Finns det nått som heter det? bloggsemester? För nått i den stilen har jag i alla fall:P   Om ni undrar vad jag pysslar med på dagarna så är det bland annat det här:       Första bilden är på den sista sidan på huset som jag börjat att må...

Av Elin - 23 juni 2010 11:28

Ja, äntligen efter att det droppatmjölk i tre dagar så tittade det ut en väldigt långbent dam!! Efter mycket krångel med första maten så är hon nu en pigg dam som gärna vill bli kliad!       ...

Av Elin - 6 juni 2010 17:52

Japp, då var det klart!! Examen är avklarad, även lite firande av diverse födelsebarn!! Imorn så drar jag till Italien, hur gött är inte det??   Får se hur det blir med update!!   Tjing       ...

Ovido - Quiz & Flashcards