Alla inlägg under maj 2009

Av Elin - 30 maj 2009 09:22

Hurra, hurra för idag är det Vitalis födelsedag!!

Grattis vännen!!

Av Elin - 29 maj 2009 22:30

Ja vilken grej.. Var ut till Texas ponken för att ge lunch.. allt var lugnt.. en timma max senare går jag ut igen för att rida..

Texas är då uppsvullen i helal ansiktet, stora bett på hela kroppen och ögonen typ ihopträngda för allt är så svullet... fatta vilken panik/chock!

In med honom i boxen o ringde veterinär.. jag trodde att det kunde vara geting bett.. eller eventuellt någn växt.. veterinären trodde likadant.. han kom ut och gav en direktvärkande kortisonspruta.. så nu blir det inne, spruta igen imorn.. och suck... 14dagars tävlingskarens... mycket lessen för det men såklart är Texas mående prio ett!!

Vi får ta nya tag om några veckor! så är det ibland! blir inte som man tänkt sej, tack o  lov att det gick bre i alla fall! som veterinären sa, om det hade satt sej på inre organ hade det varit kört direkt...


tack o hejj... nu blir det lite kvällsmat och trevligt besök!!

Av Elin - 29 maj 2009 13:55

Har nyss kommit hem från en tur till Lotta!

Väldans trevligt, dock gjorde vi kanske det lite osmarta valet att bränna framför sola i ca 3timmar!! haha, blev två röda kräftor med sådär vrålsnygga ränder efter bh-bandena!! mohahaha, men men, sen blir vi pepparkakor, eller hur?? hihi


Nu blir det mat o ut med pållen... ska även försöka mej på att tämja vildhästen, vid namn Carat!! *Huga*!!!

Av Elin - 27 maj 2009 09:40

Ja måste jutuppdatera från helgens tävling, jag kan sammanfatta reda nu att jag fattar absolut inte hur det börjar gå så jäkla bra!!


Förstaklassen var Svelandsstilen, du  tävlar om stilhoppning och får alltså poäng på hur du rider din runda. De som hoppat felfritt får vänta till en omhoppning. Texas o jag går in o sätter en nolla! jag var inte helt nöjd med denna runda då vi kom lite fel på nått hinder... men men, laddad inför omhoppning! När omhoppningen börjar förstår jag att det gäller att rida som busen om man ska bli placerad.. Jag o texas har ju tränat rejält på vår galopp men vi är inte riktigt där så man kan samla och vända på en femöring.. (inte än:p) men allt får man ta som träning.. så vi går in och gör en av våra snabbaste rundor.. supernöjd med denna runda!! Slutade på en femteplats av 25hästar så var helt okej!!


Sen visade det sig att jag hade fått stilpoäng som var bra att jag slutade på en tredje plats  i svelandstilen!! typ av 35hästar!! fatta vilken grej!!


Sist men inte minst var det 1,10klassen, tyvärr var det inte så många med men vi går i alla fall o sätter en bra runda med noll fel!! Visade sig att det var bara vi som nolla så jag vann!! helt galet, har inte fattat än att det gick så bra!! glädjerus på hööög nivå!! NICE!!

Av Elin - 23 maj 2009 14:02

Precis sminkat upp mej och fixat håret efter att haft en bad hair day när jag vaknat..Efetr lite smink kände mej pigg o fräsch!!


Kommentar från söt: Va fin du blev!-Fast du är finare utan smink!!


hehe ska man tolka det positiv eller negativt?? Hjälp!

Av Elin - 22 maj 2009 19:06

Ooo Yes,, Lillfisen o jag!!

Av Elin - 22 maj 2009 19:02

Ja, har roat mej med att ta ett antal kort på min lilla kofamilj.. grejen är att det är dax för nya tider! "Blondie" får en ny ägare, men som tur är kan jag ju hälsa på hela tiden.. o passa på att pussa lite på ägaren:P


Den andra lille varelsen åker på sommarbete o efter blir det över till de där eviga gröna ängarna (om mitt hjärta tolererar det).. hmmm...Dock komer mina småkalvar tillbaka, så helt kolös (tjur) blir jag inte..


And Here the Come:

Av Elin - 19 maj 2009 17:13

Idag har jag haft grupparbete hela dan.. och jag kan garantera att det inte var en positiv upplevelse!! herre, alla sprang åt alla håll och motivationen var gömd nånstans där man inte hittade den... suck..


 Nu blir det hämtning av foder, ut med pållen, o kela lite med Carat som minipållen heter!! fint va??

Ovido - Quiz & Flashcards