Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Elin - 22 januari 2010 15:03

Här kommer det utlovade receptet!!


Ingredienser:
1 burk kondenserad mjölk (sötad)
1 msk smör
2 msk Kakaopulver eller mer om du vill mörkare.
1tsk vaniljessens

Gör så här
Blanda allt i en kastrull och låt koka tills det börjar lossna från kanterna i 10-15 min.
Häll ut på ett bakplåtspapper och låt stelna.
Rulla till bollar och lägg dem i knäckformar.

Om du vill kan du rulla dem i följande:
Kokos
Chokladströssel
Karamellströssel
Lakritsströssel
Hackade jordnötter
Kakao
Florsocker


  Lånade bild, jag prövad att rulla i rosa strössel, några med florsocker o några med kokos.. Alla var lika goda!!

Testa!!


Av Elin - 22 januari 2010 10:27

Blir ett snabbt inlägg. Jossan kommer strax för att hjälpa mej att klippa lille pållen.. Har redan vart ute o mockat o grejat samt klippt texas man.. Han blev så fin så!! Dock kommer han starkt ogilla det där med att klippas, jag är mycket för den naturliga, sunda hästhållningen.. Inga extra täcken och pjosk om det inte behövs!!

Det här är andra gången jag klipper Texas någonsin!! Men jag har insett att han faktiskt mår bättre a det.. Träningar som gör att han blir svett med en lurvig päls försenar hans egna torkningstid och muskler som blir lidande.. Så därför klipper jag honom nu, MEN absolut inte helklippning, varför ska man göra det??

Nej, det blir där han svettas värst, under halsen, buken och låret...

Så här kommer det att se ut, bilden lånad från internet...


 


Tjohejj

Ovido - Quiz & Flashcards