Alla inlägg under juli 2009

Av Elin - 31 juli 2009 12:32

jag är verkligen ingen hejjare på datorer, faktum blev ännu mer verkligt när jag o papps kom på att vi skulle köpa en router.. Kommer hem med en som man måste ha trådlöst nätverkskort till?? ja mena vadå, vassaru saru??

ja  ni hör ju, levande frågetecken.. nu ska jag åka in o byta för att göra ett nytt försök.. suck...

jobbar kväll ikväll sen dygn på lördag så dålig update...

chaoooo

Av Elin - 30 juli 2009 20:11

Oyes, idag har det minsann bakats!!

ca tre timar tog det:P härligt!! (tillhör en av de som tycker det är mer roligt att baka än äta delikatesserna).

Idag blev det: morotskaka, chocolat chip cookies samt en vitchoklad mousse tårta:P smarrigt va:P hur resultatet blir få vi se på Söndag!! då händer det grejer:P hehe

Av Elin - 29 juli 2009 13:58

yes, hemma efter en nervös dag på equality line tävlingarna!

hejjade till på kändisar som Maria Gretzer, då känner man sej så där liten:P hehe, men alla måste vi börja nånstans..

Tävlingen idag gick ok, inte bra men inte heller dåligt.. Vi som laddat för gräs i två veckor fick smälta det och hoppa på grus eftersom gräsbanan typ var en sjö:P

texas kändes ganska fin på framhoppningen... men det räckte inte på banan.. lite seg, inte riktigt på hugget så slutade med två nedslag..

Kan säja att när man river första hindret tappar man liksom lite energi för att fortsätta! Men som sagt, nya tag.. kändes bättre än Sunne och vi kom i stort sett ok på inhoppena idag! Får vara glad för det lilla!!

Bilder kommer om ett tag, Hannas pojk tog lite proffsbilder så får återkomma med det!

Men tänker inte gräva ner mej för det hära! NYA TAG!!


CHoooooo

Av Elin - 28 juli 2009 21:07

Nu kör vi!!

Vi är laddade, travat/galloppat i skogen en sväng för att sträcka lite på ryggen..Känns helt ok nu och allt är fixat för morgondagen.

Av 69 startande har jag nr 11!! *good luck* till mej!!

Tjohooo

Av Elin - 28 juli 2009 09:17

Ja jag brukar hålla mig i skinnet! Men hela den här veckan känns som en dimma inför tävlingen imorn. Hammarös stora tävlingar!

Visserligen ska jag bara vara med i en klass 1,15 men det är nog för mej!!

Jag är NERVÖS!

Vi har tränat i två veckor på gräs, jag har galloppat med gräsbrodd och hoppat  småpytte hinder bara för att han ska känna att det är ok med gräset, vi halkar inte!!  ,men den där oroliga känslan kan inte släppa. och den blir inte bättre kan jag lova! Va fasen, jag kan ju inte vara ett vrak imorn,. går ju inte.. suck..


Ok, djupa andetag! Måste fixa allt idag.. 

*HÅLL TUMMARNA*

Av Elin - 26 juli 2009 09:36

Idag blir det till att måla!!

Gårdagens kväll tillbringades med bra film, nachos och Madde! 

Tjejkväll med andra ord, nice!!

Återkommer med hur dagen blir.. bara det inte regnar! *håll tummarna*



Tjing

Av Elin - 25 juli 2009 14:56

Ni får tycka jag är tråkig men jag inser mer och mer  att jag absolut inte får ut nått av att dricka alkohol.

Jag är influerad av mitt jobb, min skola och bara allmänt vetande.. För vi vet ju alla vilka jäkla konsekvenser spriten får för alla inblandade. Väldigt många brott som begås är med just alkohol i kroppen. Jag börjar ta avstånd. Kan vara gott med ett glas vin men där nånstans börjar det ta stopp. Jag tycker helt enkelt inte att det är lika kul längre...

Det var med en konstig känsla jag iakkttog alla småungar som hade söp sej så fulla att de i stort sett däckade på platsen.. det spyddes och var allmänt overkligt egentligen.. jag har själv vart i de där tonårsåren, jag vet hur det är.. men jag börjar verkligen inse alla konsekvenser som det medför.


Man kan ha kul utan att vara klapp kanon!


Träffade gammal kompis jag inte sett på ca 10år!! KUL!

Av Elin - 24 juli 2009 18:41

Drar på sminket och tar en vinare! Inte blivit mycket av den varan på länge!

Ovido - Quiz & Flashcards