Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Elin - 9 januari 2010 09:02

Godmorgon!! (det får man väl skriva kl 9 en Lördagmorgon)!

Självklart är jag uope, pållarna vill ut senast kl 8 o jag har inte hjärta at ligga o dra mej då! Om jag vart riktigt tröttis så hade jag gått o lagt mej sedan igen men så var inte fallet idag!!


Ja, Carola, hästar pallar kylan så mycket bättre än vi! Deras päls är bytt inför vintern och jag tror bestämt jag ska ta lite kort på mina raggisar därute!!

Lilla Carat ser inte ut som en häst, snarare en liten förvuxen åsna med JÄTTE päls!! haha, O Texas spetsar öronen och spatserar på i den djupa sön när vi är ute o rider!! Snarare vi människor som inte pallar kylan, de jag pratat med som hurrat för att det är så kallt börjar nu inse att det inte var så jäkla kul med vinterland!! I alla fall inte i minus 20 i 3veckor typ!! Men gott folk, håll i er! Det blir varmare, i alla fall så stiger?, sjunker? tempen till -14 o varmare nästa vecka!! Jag längtar!!


Idag blir det en liten ridtur, fixa lite tavlor till sovrummet o kanske hämta lite böcker på biblan.. jag ska i alla fall till Lotta ikväll för en riktig myskväll dock utan godis!

Har jag nämt det? Mina nyårslöften typ, eller snarare riktlinjer som jag hellre kallar det! De är i alla fall att sluta äta godis samt att börja träna!! O nej, jag är inte tjock men behöver bättre kondis inför tävlingarna!! O godiset är enbart onyttigt i alltför stora mängder!

Kan skryta lite med att jag tränat varannan dag efter nyår samt att inte ätit något godis!! Bra va!!?


Oj,vilket långt inlägg det blev! Jaja, nu ska jag gå o göra lite nytta kanske??


Puss o hejj

Ovido - Quiz & Flashcards