Alla inlägg under november 2008

Av Elin - 27 november 2008 15:45

Min far ha alltid klagat på sin dåliga hörsel (konstigt att den blir dålig när man skjuter utan hörselskydd)..hmm


För någon vecka sen så var vi o intevjua karlstads hörselförening.. De sa att det tar minst 10år innan man erkänner sitt handikapp och söker hjälp.. Därför hade de en medelålder på 75bast!! hehe


Så i alla fall har papps sökt hjälp (ja det har nog tagit 10år) så nu kom han hem glad i hågen med två nya hörselapparater!! Jag som vet att jag pratar ganska högt, dels för att jag hör dåligt själv men även för att pappa inte hört annars.. hehe, nu får man typ viska för att prata med honom.. som natt o dag!! Om man råkar prassla lite för mycket så möter man direkt en sur min att det är för högt!! fatta, vilken skillnad!! Jag kanske skulle gå jag med, jag vil ha en sån där med rosa stenar i, hehe, får jag!!?


sen har jag i min febriga misär insett att jag inte ska träna idag! Texas får  klara sej tills jag blir frisk!!

Av Elin - 27 november 2008 10:15

Sitter fortfarande här o snörvlar.. Trodde faktiskt jag skulle vara bättre idag men icke.. nästan sämre tyvärr..

Sen har jag redan gjort och kommer göra ännu fler saker för att förlänga den hemska förkylningen:


  • Fel 1: Ringde en kompis igår och ville att jag absolut skulle följa med o koll på Bonde söker fru! Självklart så kunde jag inte säga nej fast jag varnade dem att jag var sjuk... Tänkte väl lite som så att jag mådde lite bättre nu så det var nog ingen fara.. höhö, trodde jag ja!!

      Efter två timmar var jag tvungen att åka hem, feberfrossa så inni..


  • Fel 2: Jag har Niklasträning med hästen på söndag.. Om jag ska vara med utan att sabba min handled så måste jag vara med på träningen ikväll..(annars komma han flyga i taket) Hur jag nu ska orka det..Grejen är att jag ligger ute med pengar för träningen på Söndag så jag går back om jag inte åker dit.. suck

  • Fel 3: Jag jobbar också i helgen, känns ju lagomt upplyftande...

  

Så kan det vara när man inte bara kan lyssna till kroppen och har på tok för mycket grejer inplanerade.. Så nu vet jag inte hur jag ska göra... Vem vet, ett mirakel kanske gör att jag blir kärnfrisk tills ikväll!! *hoppas*


Av Elin - 26 november 2008 14:33

Ja, så tyck synd om mej!!

Jag brukar typ aldrig bli sjuk.. o om jag skulle bli det brukar jag hålla igång ändå.. Men kanske så jättekul o sitta o snörvla, och ha rinnande ögon samt feber i grupparbetet.. Om inte så poppis.. Så här sitter  jag, o väntar på papps ska komma hem med stor godispåse!! Kanske bli frisk då!!

Vad tror ni??

Av Elin - 25 november 2008 17:19

Läste av en händelse en tidning vid namn djurskyddet härom veckan.. måste verkligen säja att alla borde läsa den!! Kan läsas på internet.. I sista nr http://www.djurskyddet.se/medlemskap/medlemstidning.asp så får man läsa om svenska slakterier och hur det egentligen går till!! Jaja, ni blödiga, men visst äter ni kött?? Är det inte en bra idé att gå in o läsa vad som händer med djuret i Sverige/ utomlands..  Man tar upp varför man ska köpa svenskt kött till hänsyn för djuret.. Tänk er själva att åka flera dygn utan ventilation eller vatten.. Sedan bli brutalt slaktad med sista andetaget i ångest!! Nej, köp svenskt!!

Vet självklart att det är dyrare, men vad vill vi egentligen! Att alla svenska gårdar med bra skötsel ska tvingas lägga ner pga av det är billigare att föda upp en massproduktion som inte tar hänsyn till djurs lidande utan enbart för köttet.

Kan verkligen rekommendera att kika in på denna sida, o varför inte bli medlem!! Ska jag bli!!


Laddar upp en bild av en av alla grisar som jag jobbat med!!

Visst är han söt??

Av Elin - 24 november 2008 17:26

Visade sig att Lördagens jullotteri var en riktig hit!!

Jag o fredrik ramlade in bland de sista kan absolut säja att vi var bland de yngsta också!! Vi hann knappt in förrän vi blev överhopade med folk som ville hälsa oss välkomna samt sälja lotter!

Snåla som vi var så köpte vi endast fyra lotter totalt, hehe!!

Men i alla fall, Farmor blev superglad så vi gjorde lite nytta!! Stämningen var på topp o en riktig julkänsla spred sej.. Visade sej även att det var rena utdelningen av vinster!! Var hur mycket grejer som helst som skulle lottat ut till en inte alltför stor skara av pensionärer ( medelålder lätt 75!!).

Fredrik o jag hade turen med oss och sopade hem en av de större vinsterna som var en ostbricka med MASSA goda ostar på, hehe!! Gott!!


Helgen förövrigt flöt på bra, var ute i skogen o knallade igår,.. tyvärr såg vi endast rådjur.. Vart är älgarna?? Har de gett upp o flytt alla vargar som är på ingång?? Skulle i för sej jag med göra om jag var älg.. (rådjur)..

behöver kanske inte nämna vart jag står i den disskussionen..

Bort med vargarna!!


Av Elin - 22 november 2008 16:09

Hallo!!

Sitter här rätt nöjd efter en tur på finaste pållen!! Vart ute på en enkel skittrunda innan mörkret föll.. Har inte blivit så mycket ridande på sitone så ska försöka dra igång lite innan Niklasträningen.. sen är det faktiskt bestämt att vi tar lite vintervila!! Jag åker på semester o texas få ha en skön julledighet han också!!

Men tog i alla fall en sväng barbacka idag (jag vet, lite lathet o dumhet)..  Eftersom backen är totalt stenhård o halkig så övade vi mest i skritt.. Gick svinbra, bara för han vilat lite sista dagarna så är han supermed även i skritten som inte är hans bästa gångart!! Enegiskt och super böjbar, gjorde öppna o sluta, skänkelvikning som han aldrig gjort annat, NICE!!

tog även lite julkort på pållen, tyvärr tyckte texas det var lagomt skoj och ville inte alls vara med, hehe!!

Under vinter tiden så tycker jag snarare att han ser ut som en dels förvuxen ponny men även snarlik en mammut!! Kolla pälsen liksom!!


Riktigt kallt är det också!! men jag klagar inte fast jag fick bära vatten till hagarna idag.. Såå gött med kyla istället för snålblåst och gegga!! är verkligen som natt o dag!!


Nu ska jag O fredirk snart iväg till gamlingarna rike!! hehe, farmor har bjudit oss på julmässa!! Massa lotter o sånt.. jag siktar på att vinna en matkasse!! :P

Av Elin - 21 november 2008 14:50

Äntligen helg!! skönt!!

Nyss kommit hem, har agerat chaufför åt L idag som var lite krassig! Var även med vid avläming/hämtning av hennes treåriga son! hehe, verkligen en helt ny värld, känner mej totalt bortkommen när det gäller barn..

Asåå hur ska man vara?? höhö


O så har vi äntligen gjort sista dagen i socialpolitiskt ämne!! gött! verkligen inget favvo ämne även om man lärt sej lite nytt!!


Så nu blir det en hel ledig helg!! guu va skönt!! ska bara ta det lugnt o umgås med nära o kära!


p.s idag fick vi snö!! Nice!!


puss hejj

Av Elin - 19 november 2008 21:22

Idag har tiden bara rullat på.. Började dagen med att besiktiga fredriks bil!! Grejen var att vi visste att det var två lampor som inte funka..

Han som besiktiga bredvid mej fick tvåa för en lampa inte funka.. medans våran "gubbe" inte ens anmärkte på att vi hade någon lampa som ej funka!! Snacka om flyt!! hehe

Tror jag är ganska bra på att besiktiga bilar, förra gången var jag iväg med min lille bil.. Visserligen hade jag bromsat upp bilen hela vägen till Karlskoga för att sedan inse att jag inte hade något bromsljus!! :P hehe

Men i alla fall, självklart en tvåa för bromsljuset men när jag lämnade in bilen för fixning av bromsljus så menade reperatören på att den borde inte gått igenom.. Något var tydligen löst i underredet, han tyckte att jag kunde besiktiga hans bli också!!

Så frågan kvarstår, är det lättare att besiktiga bilen som tjej?? Man kan ju faktiskt börja undra!! hmmm....


För övrigt så har jag spenderat eftermiddagen hos en klasskompis. Har suttit o pratat Tenta o rättat åt varandra! Så nu är det bara lite fix kvar så ska det nog gå vägen!! *hoppas*


Ovido - Quiz & Flashcards