Alla inlägg under december 2009

Av Elin - 10 december 2009 14:59

Ok, jag erkänner jag är en godisgris!! MEN kan stolt tala om att de gånger jag köpt godis sen jag kom hem efter praktiken kan man räkna på två fingrar, ha!!

Däremot så föll jag alldeles nyss för så kallade cholkadbollar!

När jag var yngre så var min o pappas favvogodis just chokladbollar... Nu pratar vi inte en gång i månadaden utan vi ställde oss i köket titt som tätt för att slänga ihop en "bunke" smet. Och tro inte att vi hade tid att göra fina runda bollar med kokos på.. nä, vi åt ur bunken, haha:P Mamma fick nog spunk på oss... hehe


Idag blev den en mer seriös ton med bollar o kokos!! mums!


 

Av Elin - 10 december 2009 09:07

Ja, hur svårt ska det vara att bestämma en praktikplats..

Knappt hemma från förra (den bästa), o nu ska vi välja igen..

Vi ska väl i Mars typ men ska välja nu innan jul... suck, så jäkla svårt!!

Valfriheten har aldrig vart större men ändå så är det sååå svårt..

Just nu står valena mellan ett hem för LSS (lagen om stöd och service), plus med detta är att det finns lite lantbruk och djur...(passar mej liksom). minus är att jag är osäker på om jag kommer lära mig så mycket, jag har redan jobbat en del inom sommaren med liknande...

Andra valet är typ drogförebyggande och behandling... ska väl vara kopplat till ungdomar men vete fasen om det är det...

Tredje valet är sluten ungdomsvård, säkert superintressant men tiderna och de långa resmilen funkar inte...


hmmm, något förslag, jag ska vara helst med ungdomar denna praktik????

Av Elin - 9 december 2009 09:08

Nu blir det stadsbiblan med gruppen, skönt att slippa åka till Forshaga varje dag!!

Hur långt har ni till jobb, skola??


Chaoo

Av Elin - 8 december 2009 19:55

Team Värmland är idag avslutad! Ni som inte vet det så är det en Spets satsning för de som satsar och har kommit upp i en viss klass i hoppning eller dressyr.

Team V har innehållit föreläsningar som vanligtvis skulle kosta massor! men eftersom vi som blivit uttagna har klara mål (och är typ framgånsrika)kostar det lite bara!!


Idag var sista föreläsningen, förberedelse inför tävling och transport med häst!

SUperintressant och givande!!

Var även iväg på fika med Joel och Becca! Härligt att träffas igen, var ett tag sen!


Tjohejjj

Av Elin - 8 december 2009 11:27

Snart snart är det nyår igen.. Hittade en gammal bild, älskar den här, lägg märke till att vi balanserar på min lilla balkong, alla är svinglada och jag missar helt kameran, haha  


  

Av Elin - 8 december 2009 10:45

Jepp, idag känner jag mej jäkla effektiv!

Har gjort klart stallet innan 9, pluggat och skrivit ganska mycket!

Nu blir det en ridtur, sen fika med Beccis slutligen en föreläsning om hästen och förberedande inför tävling. Helt ok!!


gjorde dagens miss alldelles nyss, har ett par stallbyxor som gylfen gärna åker ner på! Hmm, kanske inte läge att ha dem när nån snubbe som skulle prata om värme kom förbi.. Haha, upptäckte att där stod jag med gylfen öppen! Jaja, ja bjur på den:P


Tjohejj

Av Elin - 7 december 2009 08:06

Ska till skolan alldelles astrax men hinner nog ett blogginlägg..


Igår var det nog mer segt än vanligt, otränad skulle jag säja!! Blev soffan hela dagen, inte ens hästen kom ut på en runda... hm,, tack o  lov har huvudvärken lagt sej nu..


Nj, nu blev kl för mycket...

Ha en bra dag allesammans, ska se om jag hinner blogga lite senare.


Tjohejj

Av Elin - 6 december 2009 11:50

Ja, jag erkänner, det kan vara jäkla kul att gå ut..

DET var jäkla kul att gå ut igår, Tack T för att vi röjde ass:P

Träffade även gamla "vänner" och striden är nerlagd, haha!!


Idag blir det nog jäkla segt, ska ta en sväng med pållen annars så kommer jag inte göra många knop idag...


Men Tempel kan jag rekomendera, helt ok! Härligt att det inte är en massa småglin överallt också!! hehe Tyvärr blev det inga partybilder, min kamera ville inte riktigt..


tjoo

Ovido - Quiz & Flashcards