Alla inlägg den 12 december 2009

Av Elin - 12 december 2009 13:44

En sammanfattning från hästnörden som är sååå nöjd med min lilla mamutt som kanske inte följer den "norm" som anses som fin häst i hästvärldem, men vet du va? JAG bryr mig inte, för vi har bevisat om och om igen att vilken häst som helst (även den galnaste) kan ta sig från klarhet till klarhet och glänsa förbi de där "fina" hästarna som kanske har mer förutsättningar för hopp/dressyr än vad vi har...


De senaste stolta saker som vi lärt oss:


  • Vi har äntligen lärt oss att fatta gallopp från skritt till gallopp på ett spikrakt spår och en samlad gallopp från start!!!
  • Kort eller lång tygel, vem bryr sig? Min häst bär upp sig vilket man än väljer!!
  • Vi har nått vårt mål för i år: 1,20 som jag är väldigt stolt över!!!
  • Andra tävlingen nästa år är hör o häpna dressyr!!! Yes, ni hörde rätt!!
  • Våra byten i gallopen börjat äntligen sätta sig, lite jobbigt från höger till vänster men det går!!

Ok, nog med skryt, nu kör vi!!!


 

Lägg märke till att jag blundar, haha

Bilden från Equality Line, debut 1,15


Av Elin - 12 december 2009 10:00

Ja, äntligen helg!! Veckan har masat sig fram väldigt sakta och jag har bivit tröttare och tröttare under veckans gång.. Avslutade igår med att ha redovisning för att sedan kasta mej iväg till jobb.. Gött med extrapengar!!


Idag ska jag o söt lyxa till det med bowling, middag och bio! Ska bli riktigt trevligt och gött att hitta på något tillsammans!

Ska försöka ta med kameran sen för att uppdatera lite!


Tjoohej

Ovido - Quiz & Flashcards