Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Vardagsproblem eller ilandsproblem, det är frågan!

Av Elin - 26 september 2009 19:30

Dagen har gått bra, tillbringat min lediga tid med diverse hurtiga ärenden! typ!

Har i alla fall packat upp mina saker som legat o drällt precis överallt i lilla stugan.. Så nu är jag inflyttat kan man säja!! Och på tal om inflyttat, jag har ju ingen tvättmaskin. Har blivit lovad att tvätta hos mina hyresvärder men hade lite smågrejer som skulle handtvättas idag. Sagt och gjort, pluggar i och häller i vatten. Så långt ok, sen var det dax att skölja... hmm, där har vi ett problem! Jag har ju pluggat i proppen och inser att det inte finns någon grej för att få upp den igen.. Jag skämtar inte, det fanns ingen kant att komma åt!! Jag prövar med kniv, pincett och diverse föremål som jag tycker liknar något som kan komma åt kanten... hmmmm

Ser framför mej senariet att jag måste knacka på hos hyresvärden för att jag sabbat deras handfat!! haha

Dock efter mucket krångel och slit! så hittade jag det perfekta vapnet!! En avbruten hårnål!!! Helt plötsligt så svissade det till och vattnet rann undan! (och en djup suck)...


Förutom min lilla tvätt incident så har jag varit ute o sprungit/gått idag! Ska ju träna upp min kondis inför vissa fystest så det är verkligen på tiden!! hittade en runda som var en extrem uppförsbacke!! Bra träning!!

Har även avslutat med lite vikter och situps!! Och sist men inte minst en lång skrittrunda med duktiga pållen!!

Imorn har jag fixat ridkompisar som kan visa mej lite ridvägar!! Härligt!!


Nu blir det lite tv.. tjooo

 
 
Linda

Linda

27 september 2009 12:01

Även om det låter som bra tider, så vill man ju ändå gå längre när man väl är där :) Men jag tror det kommer bli bättre i veckan. De har varit underbemannade. Så jag hoppas på det iaf :)
Ja, jag hoppas att bakningen uppskattas, men det tror ja :)
Ska iväg snart o kolla dator så jag hoppas att jag hittar nån bra för ett bra pris :)
Ha en fortsatt bra söndag o en trevlig vecka!
Kram!!

http://badweather.blogg.se

 
Ingen bild

Carola

29 september 2009 15:12

Många användningar för hårnlar =) Duktig du är som håller dig aktiv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 7 september 2010 10:54

Många undrar vad som hänt med min blogg!   Jo, den har flyttat! HIT:   hasttokan.webblogg.se   Tjing ...

Av Elin - 28 juli 2010 20:39


Imorn Åker jag och Texas till den stora tävlingen Equality Line! I första klassen kommer det vara 85starter! fatta om tävlingen är stor! Under hela helgen kommer hela elit gänget som hoppar och för en hästfantast är detta en Hästmecka helg:P Ja...

Av Elin - 16 juli 2010 18:22

Finns det nått som heter det? bloggsemester? För nått i den stilen har jag i alla fall:P   Om ni undrar vad jag pysslar med på dagarna så är det bland annat det här:       Första bilden är på den sista sidan på huset som jag börjat att må...

Av Elin - 23 juni 2010 11:28

Ja, äntligen efter att det droppatmjölk i tre dagar så tittade det ut en väldigt långbent dam!! Efter mycket krångel med första maten så är hon nu en pigg dam som gärna vill bli kliad!       ...

Av Elin - 6 juni 2010 17:52

Japp, då var det klart!! Examen är avklarad, även lite firande av diverse födelsebarn!! Imorn så drar jag till Italien, hur gött är inte det??   Får se hur det blir med update!!   Tjing       ...

Ovido - Quiz & Flashcards