Alla inlägg den 24 september 2009

Av Elin - 24 september 2009 19:12

jaha, bara för att jag inte hann blogga på två veckor sjönk mina antalet läsare från 50-60 pers per dag till 20!! haha, jaha, så intressant var jag!! jaja, skriver mest för min egen del faktiskt!!


Just nu hamnade jag i soffa i min lilla stuga!! Även en stor godispåse har införskaffats och fick bannor från söt för att jag äer på tok för mycket godis!! Vet inte, både ekonomi och godisätande har drastiskt förändrats här.. kanske är för att jag missar min sedvanliga ansvar hemma.. ingen aning!! men rätt gött är det:P


Var ute till min tjockispålle förut.. han aldrig att rida igår... dagen innan hade han lugnat ner sej o tagit alt det där med att flytta med ro... nu var det en förbytt häst jag hittade i hagen. Tagit över ett brunstigt sto och visat mer och mer hans hingstiga sida! Jisses, när vi kom in i stallet var det rena persen (rätt stavning)? att rykta och göra iordning för ridtur.. Halade på mej skyddsvästen och hoppades att det skulle gå vägen!!

Men min hingst lugnade tack o lov ner sej när vi kom iväg från de andra pållarna.. så ridningen funkar än så länge bra!! Gjorde ett bra pass med mycker inslag av trav/ skitt med energi... sedan gallopp med samlad energisk gallop men även sakta, sakta, kort, kort gallopp som Texas tycker är såååååå jobbigt! men det tar sig och han kändes väldigt fin även i den svåra korta galloppen!! det tar sej!!!


Nu måste jag verkligen ta mej i kragen och göra lite lunch inför morgondagen....Det ryktas om att jag kanske får vara med i en grupp behandling imorn!!! Spännande, och jag kommer vara deltagande:P tjohooo

Action var ordet:P

Ovido - Quiz & Flashcards