Alla inlägg den 28 september 2009

Av Elin - 28 september 2009 19:17

Det känns ändå lite sorgligt, ni som inte vet så har jag två kossor och två kalvar. Dessa små söta varelser har jag själv varit med under själva kalvningen. Hjälpt dem till världen och sett dem växa!! Dock så har jag ju ändå insett attn visst är det störtkul med kossor men jag har faktiskt inte råd. Jag har satsat på hästen och kommer göra även i framtiden. Jag är studerande med knappt någon inkomst så efter ha slagits med mig själv har jag till slut insett att jag inte bara kan samla på mej djur för att det är roligt!! Under vinterperioden kostar det såpass mycket att ha två växande tjurkalvar samt två dräktiga kossor så jag kan helt enkelt inte ha kvar dem i nuläget.

Så nu i dagarna åker Bulten och Tigèr till sitt nya hem!! De kommer få ett bra liv under sin växtperiod innan de åker til gröna ängar... Mamma kossorna åker också till nya hem.. Dock slutar det ena på gröna ängar... Men så är det i köttbranschen, man måste ändå se till att de haft en bra liv och nu blir föda för oss.

Tänk en gång till nästa gång ni köper kött, vill ni köpa billigt kött från ex Danmark där djuren över lag INTE mår bra fysiskt och psykiskt. Medans man kan betala nån krona mer och få svensk kött med kossor som levt enligt djurskyddslagen och över lag haft en helt ok liv innan de åkte till gröna ängarna...


Så hejdå Bulten och Tigèr! Kul att haft er!!  


 

Ovido - Quiz & Flashcards