Alla inlägg under oktober 2009

Av Elin - 25 oktober 2009 19:55

Ett samtal ska ju vara lätt, men inte det här.. har pratat om det i ca 3år nu..

efter ett snack ännu en gång om att verkligen göra det så fick jag ett ryck!

Skitnervös och försökte kallprata så gott det gick... hmm, samtalet var över efter 2.5min

Det känns redan som en evighet, det slutade inte som jag ville. Där raserades en stor dröm som jag haft alltför länge.. nej, man kan inte få allt.. men det hade vart så jäkla bra! nu är det kört, mitt framför näsan blåste en chans bort. och självklart skulle jag inte väntat 3år.. har väl mig själv att skylla.. jäkla skit säjer jag bara!

suck...

Av Elin - 24 oktober 2009 13:01

Oroade  mej inte jättemycket igår för Texas lilla sår.. Dock var jag glad att det var jag som helgen idag.. När jag kom ut till stallet imorse så möter jag en häst som först och främst ar vevat runt allt spån till ett hörn!! Precis där man öppnar vällde det ut en stor hög med spån..

Sen möttes jag av en häst som vägrade rubba sig och hade jätteont (enligt honom)..


Det är i sådana där lägen som man verkligen blir nervös!! Visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till men efter ett snack med papps så lyckades jag få ut honom på gången.. Väl där rengjorde jag och Texas insåg att han faktiskt kunde gå på benet så jag beslutade mig för att släppa ut honom i en mindre hage idag för att det skulle läta upp lite..

Efter två timmar så hade svullnaden gått ner och han mumsade gräs och såg ganska nöjd ut!

Efter detta åkte jag till apoteket och köpte på mej rengöringsgrejer för 3år framåt typ!! hehe


nu sitter jag o väntar på att Hanna ska palla sej hit! venga!

Av Elin - 23 oktober 2009 18:41

Jag vill bara fråga hur just DU kommer att göra??

Jag har härmed redan bestämt mig att jag inte tänker vaccinera mig.. Jag tycker det känns som en jäkla masshysteri och tidningarna bara frossar i att skriva om den jäkla svin influensan!

Idag la jag på brevet som bifogade ett stort NEJ i kryss rutan om jag ville ha vaccinet...

NEJ tack lyder mitt svar!! Vad säger ni??  

Nöff nöff!!

Av Elin - 23 oktober 2009 17:45

Som började helt ok, varit bra hela dagen.. och såg ut att sluta lika bra MEN..

Det blev inte riktigt så, efter min kära praktik (som jag faktiskt är lite kär i:P) så åkte jag ut till texas ponken för en ridtur med grannarna... kommer in för att upptäcka ett blod drypande sår från insidan av bakbenet...

Ringde efter hjälp så vi kunde spruta in lite pencillin.. Inget jättedjupt sår men man blir ändå nojjig!!

Så ridturen blev inställd och lilla pållen får vila benet så hoppas vi på att det inte ser ut som en uppsvälld korv imorn.. hmm, ja så kan det gå..


Imorn kommer även Hanna på besök!! trevligt! dock blir nog den inbokade ridturen inställd.. jag vet en som kommer hurra!! (slutar på anna börjar med H:P) hehe..


Igår var läraren här på besök eller ja på praktiken.. men för att besöka mej!! Samtalet gick superbra och de är väldans nöjda med mig!! Jag är faktiskt stolt över mej själv, kalla mig ego! men man måste faktiskt ta åt sig ibland!!


jaja, nu blir det väl lite fredagsmys då!!

Av Elin - 20 oktober 2009 20:06

Jag ska skriva 7 saker om mig själv:

1 Jag bor på där jag vill: på landet i mitt hus!

2 Jag är så nöjd med min häst Texas och stolt över oss båda!


3 Jag känner mig stark och trygg!

4 Nöjd med min tillvaro!

5 Jag älskar mina underbara vänner som ställer upp för mig. (ni vet vilka ni är!)

6 Jag snor Lottas ock skriver att det kommer att finnas jobb för oss när vi tar examen!!


Denna award vill jag även sända vidare  till några som jag kikar in hos oftast pga av att det de skriver finner jag  läsvärt.


Becca så klart!


Carola som lämnar små fina kommentarer!


Hanna som börjar bli lika mycket hästnörd som jag:P



Av Elin - 20 oktober 2009 19:29

Har ju inte hunnit blogga om min helg heller... Den var kanon!

Det var en jäkla hektiskt helg men det var såååå skönt att komma hem!! Gött att bara känna sig hemma liksom!!

Borta bra men hemma bäst!!


Den här veckan har tagit ny fart och det är redan onsdag imorn!!

Texas o jag har varit ute med hästkompisar bägge dagarna! Idag fick jag en glimt av en ny häst vid namn EVIL Texas!!

Jojomän, efter ha betet sig väldigt knepigt under ridturen kom jag tills slut på vad det var.. Jo, de två vi red med idag var en tjejpålle från stallet och en D-ponny från granngården, valack.. Texas brukar tycka att det är jobbigt ibland när någon rider bakom honom i gallopp.. detta var jobbigt idag men även i skritten.. Påv äg hem så ville han vända liksom för att kolla av vart den andra pållen var.. En gång fick han vända och då skulle han hälsa typ..

Men på slutet a ridturen gör han en helt ny grej, han visade en hingst i fårakläder!!

Skrittar lugnt på lång tygel bredvid ponnyn, å vad gör han.. Jo texas stryker öronen tätt bakåt och kastar sig på den lille pållen.. Jisses, vad jag blev chockad! Det var det han varit irriterad på hela vägen.. Som tur var gick det bra men jag fick en tankeställare! texas försvarade sitt sto som just nu är brunstigt och väldigt kär i Texas!!

Vilken liten djävul!! Bara hivar ig på en annan häst sådär o mitt under ridturen!!

Där ser man!!


jaja, nu blir det matlagning och laddning inför imorn... tjooo

Av Elin - 15 oktober 2009 20:45

Och inte bara helg utan jag ska vara hemma! Guuu vad skönt!

Kommer visserligen ha mer än fullt upp men det är som det brukar!! O det gör inget! Jag vill ha mycket att göra!!

Hela helgen är redan planerad, så här blir den:


Fredag: slutar något tidigare från praktiken.. ut till stallet för att pussa hästen!!

Kvällen: Börjar hos min mor, kolla igenom lite grejer för kommande dags loppis, alla som har vägarna förbi Kristinehamn:loppis på djurgårdsvägen!! Kom o fynda!!

Sen hem för att ta in hästarna, undrar hur mycket min lilla bebbe har växt!!??

Sist men inte minst shaufför åt söt!!


Lördag: 9.00 på loppisen, sälja för glatta livet!! Mycket folk väntas:

Kvällen: RestaurANG med söt, 6månader:P sen bio: bröllopsfotografen!


Söndag: Hämta hem en kossa mu som söt ska ha!! Den andre blir till eviga gröna ängar...

ef: Hanna Panna kommer för lite stallfix:P


Dagens stjärna:

Min superfina häst Texas!! Som gjorde en kanonjobb på dressyrbanan idag, fram och bakdelsvändningar, perfekta gallopp ombyten och en superskritt som jag längtat efter:P Behöver jag säga mer!! YES!!!!


 

Av Elin - 14 oktober 2009 17:41

ja, idag är jag sleten.. kände mej lie seg under dagen, blev trött på mig själv för att jag lyckats glömma ridbrallorna hemma.. suck ingen ridning med andra ord.. och igår slutade jag 20.00 så blev inget då heller.. måste klaga lite till, har så jäkla förbannat ont i mina knän! Är som två styltor att gå på och springa är just nu uteslutet.. suck..


men men, ploppade in ett mail från fc, fyra i klassen fick vg på handledningstentan!! O gissa, ett VG till mej:P Mna tackar!! Nu blir jag gladare!!


nää, nu blir det favvofilmen just nu som jag fick av söt (tack!!)Wolwerine- the origins...ja jag vet, lite grabbigt men det står jag för:P


tjoohejj

Ovido - Quiz & Flashcards