Alla inlägg under november 2008

Av Elin - 5 november 2008 16:24

Sitter här nu ganska nöjd med livet.. Eftersom vår grupp vara så jäkla bra i skolan igår så resulterade det med att vi är klara inför redovisningen för fredagen.. Med andra ord så är vi lediga i två dagar!! gött!!


Idag har jag haft en ny värmepums expert hemma! denna gång gick det bättre! chippet var fortfarande fel men han gjorde en fuling och kopplade in et helt annat.. så just NU har jag 23 grader inne! skönt!! håller  alla tummar på att den inte lägger av.. det var nämligen det den gjorde förra gången.. efter 12timmar.. *hoppas*


Veterinärbesöket igår gick bra!! Måste verkligen hylla Solstadens smådjursklinik för gott bemötande och kunnande personal!! Har nu fått ny medicin till lille Mio, hoppas denna gör susen!!

http://www.solstadenssmadjursklinik.se/


Snart ska jag iväg för lite skön avkoppling på Kristinehamns badhus!

Sola o simma blir det!! Nice!!


Bilden:* Någon gör mig väldigt glad!!*

Av Elin - 4 november 2008 16:39

ja, när man skaffar djur får man ta sitt ansvar också...

För en gång höll jag faktiskt på med kaninhoppning.. längesen jag var aktiv med har tre kaniner kvar i livet.. Haft lite halvotur på slutet med dem annars brukar de typ aldrig dö.. vanligt livsålder på en kanin är 5-8.. mina kaniner är mer seglivade.. ca 9-12år brukar de ligga på.. med andra ord, de hänger med ett tag!!

har haft en av mina rabbits krasslig i över en månad, behandligen hjälper inte så nu blir det ännu en runda (o mindre plånbok) *suck*

får se vart notan slutar idag, helt sanslöst vad det kostar att åka till veterinären.. räcker med att de bara tittar på kaninen så är det kört.. räknar med att hosta upp minst 500spän idag.. återkommer med fler uppgifter senare!!

Av Elin - 1 november 2008 20:13

Igår hade jag den omtalade träningen som jag länge gått o väntat på. Tränar när tillfälle ges för Niklas Jonsson. han är verkligen super att rida för! han vet vad som ska göras o är inte rädd för att säja till!!

Som sagt, igår var det dags igen!!


Jag o texas var laddade, visade sej att vi skulle rida med två st som är mycket duktiga!! Började med lite lydnads övningar samt mjuka upp.. texas skötte sig perfekt och vi fick tom vänta in de andra eftersom de hade krångel.. *gött*


Sedan började vi hoppa lite smått, gick bra tills vi skulle avsluta med banhoppning.. Gjorde en bra första runda! sen så kom vi lite för snävt i en kurva.. detta resulterade i att texas tappade balansen o jag hamnade lite på snedden.. Detta räckte tyvärr för att texas (som kännts väldigt busig) skulle utnyttja situatonen o lägga av värsta jävla brallrunda!! Självklart flög jag som en vante PANG rätt i backen.. jag som vanligtvis aldrig brukar slå mej fick en rejäl smäll på handleden.. så nu sitter jag här med en mörbultad kropp och stukad handled.. suck..Lite bitter men förutom det var mitt lilla busfrö riktigt duktig!! Fick massa beröm och lovord för framtiden!! *roligt*


Så nu ska jag bara komma på rätt köl igen (lindad handled) för nästa ridpass, höhö!!

Ovido - Quiz & Flashcards