Alla inlägg den 10 november 2008

Av Elin - 10 november 2008 19:55

Pappsen kom hem förra helgen efter en av hans vanliga stora nöjen: nämligen att gå på auktion. När jag var liten blev jag ständigt meddragen på dessa tillställningar! Kommer väl ihåg att den första timmen var sååå kul.. man kunde gå o kolla på allt o de hemliga lådorna var såklart mest spännande!! hehe

Självklart kom vi alltid hem med massa onödiga saker men det var ändå en upplevelse att få fynda i de ständigt överfyllda lådorna!!

 Nu för tiden så drar jag mej lite för att följa med.. som sagt är det roligt i början men auktioner har ofta ett långdraget slut..

Förra Lördagen kom han hem med en stor låda böcker!! Jag som numera läser ganska mycket, dels genom skolan dels eget intresse samt lyssnar på ljudböcker,kastade mej över boklådan!!

Hittade massa intressanta böcker bland annat den vita massajen samt två tillhörande fortsättningböcker!

Dessa har jag under all min lediga tid slukat, så nu en vecka senare har jag läst alla tre böcker.. Kan bara säga att NI måste läsa dem!! Helt fantasktisk historia om en kvinna som förälskar sig i en Massaj! Hon beger sig ut för att bo i deras spartanska boende utan varkem mat eller ordentligt med vatten. Väldigt intressant att följa med in i det då Forntida Afrika och se hur de olika stammarna bodde. Ett måste för alla bokslukare!!

Av Elin - 10 november 2008 19:43

När jag blir rik:


Ska jag:


  • Bygga nytt stall

  • Rusta upp övriga byggnader samt leja bort mitt eviga slit att måla huset!!

  • RESA super mycket, Thailand, Indien o massa andra ställen!!

  • Sist men inte minst: Köpa en sprillans ny bil som jag kan köra hästen med, även en beetle som är klart en stor favorit! hitta snyggare bil liksom:p

Så det här är mina framtidsmål!! Göra klart min utbildning, spara pengar o gärna vinna på lotto!! Efter det kan jag så smått böja fixa mina önskningar!!

Även om de är VÄLDIGT långsiktiga så ser jag det som självklart att man ska ha nått att sträva efter!! eller hur?? *ler*


Ovido - Quiz & Flashcards