Alla inlägg under februari 2010

Av Elin - 7 februari 2010 10:40

Igår var jag på inflyttningskalas hos Lotta!! Var lite folk från klassen och det var så jäkla kul, en riktigt riktigt bra kväll! Jag låter bilderna tala för sig själva!!


        Tack gänget för en bra kväll!!

Av Elin - 6 februari 2010 08:43

Dagens kommer börja så här:

 

 


Och sluta så här::

 

 


Tjohej, hur är er helg??

Av Elin - 5 februari 2010 20:12

Äntligen Fredag!! Redovisningen igår gick faktiskt väldigt bra,vi gjorde en dokumentär om globla ungdomsgrupper så vi lät helt enkelt hitta på en tjej som reste och mötte nya ungdomar och kulturer!! läraren var supernöjd!!


Idag så var det två inlägg att skriva ett vi skulle skriva och ett besvara på någon annans.. Det var alltså på en öppen chattsida eller vad man ska kalla det! Jag skrev om backpackers och besvarade ett om Romer.. Hoppas det dög!!


Efter detta så tog jag en sväng med pållen i ridhuset, övade på sockerbithinder med 13m mellan för att kunna justera gallopen!! En vanlig storgalloppad häst hade haft lagomt med 3språng emellan och svårt med 5, texas låg snarare på normalt 4 så vi fick mer öva på att länga lite!! Men är en helt annan sak om hinderna legat på 1,10 då hade det vart perfekt!!

Imorn blir det träning för Stefan igen! jag är taggad!! Snälle Emil har lovat att köra uppför mardrömsbacken!! tackar!!


Jag o Sara var även in till stan en sväng för att hitta lita partykläder inför imorn dock var utbudet helt galet dåligt så det får väl bli nått gammalt... hmm


Jaja nu blir det pizza o film, i like!!


Tjiing

Av Elin - 4 februari 2010 21:20

Idag bjuder jag på ett filmtips The Black Ballon, riktigt gripande film om en familj som kämpar med sin son som har autism samt damp, hans yngre bror får ta hand om honom och man får följa den jobbiga vardagen men även lyckan!!


måste ses:


 

Av Elin - 3 februari 2010 21:20

Lite dåligt med bloggandet just nu, men bjuder på en liten update!!

'Vart i skolan de senaste två dagarna, känt mej mycket piggare!!

Helgen närmar sig med stormsteg!! Den kommer att erbjuda partej och träning!! Två bra saker som jag gillar skarpt!! Nästan så man får utnyttja julklappen på Hm!!

Men bara nästan!! hehe, får se vad som hinns!


Imorn ska vi ha redovisning i skolan, vår grupp har kämpat som dårar idag eftersom ingen direkt är någon high-tek på datroer, vem sa att vi skulle vara dataexperter för att bli Behandlingsassistenter?? det hajja inte jag i alla fall!! Men skam den som ger sig!! jag tror det blev riktigt bra!! *hoppas*


Fredag blir lite hemtenta stuk och jag ska göra två inlägg på FC om kultur kopplat till tre böcker!! Men löser sig nog!! Jaja, nej, nu blir det sova!!


bye the way, såg nyss en härlig film, måste ses: Tillsammans är man mindre ensam heter den!! Ni vet hon som är huvudfigur i Amelie från Montemart? tror jag den heter, se den!!


Tjing


 

Av Elin - 1 februari 2010 09:13

Igår

Så jobbade jag igen med grisarna, jag som trodde det skulle vara lite väl lugnt fick en glad överaskning när fyra suggor hade börjat grisa, dock blev det lite panik när en av "gyltorna" =(första grisare, alltså inte haft bebbar förut), började vråla och bita efter sina grisar!! Så det blev till att vakta och stänga in grisarna tills hon lugnade sig.. Som tur var gick det åt rätt håll och hon lugnade sig och kunde ge di..


Självklart fick jag åka husbil igen för min lille bil tyckte självklart att det var för kallt för att starta..Nämnde jag att den ska säljas fortast möjligt!

När jag väl kom hem igår kände mej totalt klubbad, yr och ont i huvudet.. inte riktig bra..


Idag är jag hemma från skolan, feber och sleten skulle jag kalla det.. men hoppas kunna åka imorn..


Vad ska ni göra idag??

Ovido - Quiz & Flashcards