Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Elin - 14 februari 2010 20:06

Ja idag var det alltså tävling!!

Årets första start och jag började med att köra fel!! haha! Fick ringa för vägbeskrivning och det visade sig att jag åkt åt fel håll! Behöver jag nämna att jag har världens sämsta lokalsinne! hehe


Tävlingen kändes kanon! På något konstigt vänster så var jag inte alls så nervös inför dagen! Har känt mej konstigt lugn hela veckan!! Kanke börjar få rutin?

Framridningen gick jättebra, trots väldigt många hästar på samma ställe som ska försöka samsas om plats att rida på så kunde jag fokusera på en fräsch häst som framförallt kändes pigg och framåt!! Gissa vad skönt när det är sådant man tränat på hur mycket som helst!!

Inne på banan var det jag som tabbade mig lite, kom lite halvdumt på nått hinder och jag var nog lite osäker men jag har en häst som reder sig så vi nollade både fas 1 och 2!! Så av de ca 58hästar som startade så knep vi sista placeringen, rosett, plakett och pytte prispengar blev det!!   Ändå väldigt nöjd, jag red inte för seger utan för en bra runda!!


1,20 klassen kändes lite mer nervös, de hade klämt in en tre kombination som hette duga! Texas var inte riktigt med på noterna i kombinationen som jag vart lite nervös för! Andra hindret tvekade han lite på och vi fick ett rejält nedslag dock lyckades vi med att hoppa sista ut typ stillastående utan nedslag!! red vidare med en häst som tyckte livet var riktigt lajbans och jag fanm mig inte riktigt när han galloppade på riktigt rejält!! hehe, näst sista hindret tar han fart över så jag nästan flyger ur sadeln, mitt i detta så kommer det ett "nära trilla av tjut" från mej, och efter det vet jag inte om det är jag eller hästen som har mest glädjefnatt men jag rider i mål med en häst som hoppar sista hindret balanserat med långa tyglar och en skrattande Elin!! haha, vilken syn!! Slutade med 12fel och en hel publik som skrattade och applåderade!! hehe, måste vart en syn,  detta finns dock på film, vågar jag titta??


Kort o gott var jag jättenöjd med dagens tävling, en glad, pigg häst som hade den där bjudningen som jag saknat framförallt på tävling!!

Jag är lycklig, Bayard, släng dej i väggen snart kommer vi:P


Dålig med kort idag, desto mer film som jag tyvärr inte kan lägga upp..


  Glad häst, frusen Elin.

Ovido - Quiz & Flashcards