Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Rubrik saknas

Av Elin - 17 februari 2010 22:26

Håller på att kika efter ny sadel, har inte varit riktigt nöjd med den jag haft (santa cruz) tänkte byta till sommaren men självklart så har den börjat klämma nu så det är bara o leta i plånkan för att hitta något passande.

Det jag kommer att leta efter är en sadel som rättar till min sits o hjälper mig bevara den! Den jag har nu får man lätt en stolsits i och tyvärr är jag inte ensam om det.. Nu hästnördar som läser`? har ni något bra tips på en prisvärd sadel som håller hoppsitsen i schack??


Vad tror ni om denna?

kopierat från hööks.se

Hoppsadel Thorowgood T6 - Showjumper Robert Whitaker

Artikelnr. 320710

5 495 Kr


Framtagen i samarbetemed tävlingsryttaren Robert Whitaker. Ensadel i mycket tåligt microfibermaterial medläderkänsla och utseende. Justerbara vad-och knästöd samt supermjukt säte görsadeln bekväm. Designad för att förbättradin hoppteknik och balans.
Levereras med koppjärn stl: Vid.

Thorowgood
Sadlarna som tar hänsyn till din häst kommer ifrån engelska Thorowgood, världens ledande tillverkare av syntetsadlar.

Här erbjuds det ultimata valet av sätesstorlekar och bomvidder för den perfekta passformen.

Tillverkade av de mest moderna och funktionella materialen erbjuder dessa sadlar ett traditionellt utseende och långvarig komfort för dig och din häst.

  • 1 års garanti på hantverk och övrigt material.
  • Byggd på en symetrisk datakonstruerad Sima®bom, designad för att placera ryttaren mitt i sadeln.
  • Sima®bommen kommer aldrig att vrida sig, gå av eller ändra form.
  • 10 års garanti på bommen.
  • Vulster och säte klädda med mjuk greppvänlig microfiber som både är vattenavvisande och har andasfunktion.
  • Tjocka formbara knävulster bidrar till ett naturligt och bekvämt skänkelläge.
  • Stötdämpande sits för exeptionell mjukhet, minimerar risken för ryttartrötthet.
  • Högklassiskt hantverk med genuint läderutseende, snygg och välarbetad design.
  • Omstoppningsbara ullbossor som formar sig efter hästryggen redan vid första ridtillfället.
  • UV-härdig och klimattålig.
  • Justerbara knäputor.
Utbytbara Fish-ilägg
Lägg till eller ta bort ilägg för att behålla passformen om hästen ändrar form t.ex efter bete.

Utbytbara koppjärn
De utbytbara koppjärnen ändrar vidden på sadeln för att på bästa sätt passa formen på din hästs manke.

Flyttbara gjordstroppar
Det unika Non-Slip gjordsystemet gör att du enkelt kan justera om sadeln glider.
Garanti
10 år på bommen, 1 år på övrigt material.
 

 
 
Linn

Linn

19 februari 2010 12:19

Jag rekommenderar inte att beställa sadel, jag vill prova sadeln för att se hur den ligger och det kan bli krångligt att skicka/lämna tillbaks. Själv har jag en stübbensadel, att säga att den är bekväm vore att ljuga men man sitter stadigt och får en bra sits. Bra kvalitétsmärke med andrahandsvärde!

Hoppas du lyckas hitta nåt vettigt i sadeldjungeln! :)

http://linnno.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 7 september 2010 10:54

Många undrar vad som hänt med min blogg!   Jo, den har flyttat! HIT:   hasttokan.webblogg.se   Tjing ...

Av Elin - 28 juli 2010 20:39


Imorn Åker jag och Texas till den stora tävlingen Equality Line! I första klassen kommer det vara 85starter! fatta om tävlingen är stor! Under hela helgen kommer hela elit gänget som hoppar och för en hästfantast är detta en Hästmecka helg:P Ja...

Av Elin - 16 juli 2010 18:22

Finns det nått som heter det? bloggsemester? För nått i den stilen har jag i alla fall:P   Om ni undrar vad jag pysslar med på dagarna så är det bland annat det här:       Första bilden är på den sista sidan på huset som jag börjat att må...

Av Elin - 23 juni 2010 11:28

Ja, äntligen efter att det droppatmjölk i tre dagar så tittade det ut en väldigt långbent dam!! Efter mycket krångel med första maten så är hon nu en pigg dam som gärna vill bli kliad!       ...

Av Elin - 6 juni 2010 17:52

Japp, då var det klart!! Examen är avklarad, även lite firande av diverse födelsebarn!! Imorn så drar jag till Italien, hur gött är inte det??   Får se hur det blir med update!!   Tjing       ...

Ovido - Quiz & Flashcards