Alla inlägg under februari 2009

Av Elin - 6 februari 2009 18:53

Nu blir det film, godis, Becca!! kan det bli bättre, hehe! O HELG!!

Woohoooooo

Av Elin - 4 februari 2009 20:46

Idag har jag som vanligt haft praktik! Åkte hem i ilfart för att göra ett nytt dressyr pass, dock för min dressyr tränare!!

Kände redan innan vi kom in i ridhuset att Texas var på fullblodsnivå 

gånger tio.. Han laddade och laddade och fast jag försökte alla knep att varva ner honom så var det som att trycka på en knapp, en explosionsknapp!!

Herre... Han bara sprängde rätt upp i luften! 

Tro inte att jag satt kvar, flög som en vante, turligt nog landade jag på fötterna.. Tack o lov för det, min handled pallar inte mer stryk nu...

SEr sedan hur texas fortsätter i ett hejdundrande fartmoln, fortsätter att bocka o springer dåre!! jaja, jag fårlåter honom, han triggar bara upp sej själv till max sen vet han liksom inte vart han ska göra av energin.. lite adhd nästan...

Men efter denna svängom så gjorde vi några varv i full karriär (dock med mej på ryggen), sedan började han coola ner sej..

Sen gick han skitbra!! alltså riktigt riktigt gööör bra!! så nöjd över både mej o texas ponken..!! 

Kan däremot intyga att jag kommer ha sååån träningsvärk imorn.. hade det redan ifrån måndags och dagens flygtur och ridning kommer inte att göra det bättre!! men men, lyckat ändå!!


 Godnatt!!

Av Elin - 3 februari 2009 20:33

Vad är det för värld vi lever i??

Vad är det för *jä* människor som plockar fåglar levande.. har de ingen känsla för att det faktiskt gör ont.. tänk själv att rycka bort känsligt hår, ett för ett mot ens vilja!! För att göra ett täcke behöver du 75fåglar!! Förr ETT täcke!!

Hemskt! Så hemskt så man orkar inte ens titta på bilderna när de plockar gässen..


O detta är de duntäcken vi ska ligga och sova.. De täcken man ligger o myser i på mornarna när man inte riktigt vill gå upp, tror alla vet vad jag menar!

Helt sinnessjukt hur man kan tillåta detta.. 


Så nästa gång ni köper täcke, tänk en gång till, vart är det tillverkat, vad har de för krav, kanske konstgjort skulle vara en ide??? förslag!!

 

Dunföretag i Kina som säljer dun från levande fåglar

Shandong Jining Zhuhe feather down factory
Anhui wanxi down factory
Anxin Jianxiang feather Down factory
Anxin Baoding xue rui sha feather down
Hebei Anxin Dazhuang
Yiqi Down filled products company
Liu Qiao Yu Rong
Huida
Multiglory Group
Xueniao
jinquan-outdoor
Best feathers
Anhui Hongren Group
Raoping Hele Down Product Factory
Wanxibaie
Shaoxing City Maolong Wuzhong Down Products


LäS mer på:

http://www.tv4.se/1.830394/2009/01/29/lista_foretag_som_saljer_dun_fran_levande_faglar


Av Elin - 3 februari 2009 17:48

Ok, måste bara uppdatera med att jag inte gillar min bli längre.. suck.. trodde att den bara blivit "sur" men nu verkar det som det är något med tändningen-.. inte bra för min plånka det. slutade med att mamma fick hämta mej imorse samt att jag har hennes bil just nu..jobbigt!!


Annars har jag haft en helt ok dag.. fick pröva på akupunktur i örat!!

Helt ny grej för mej, man får massa nålar i örat och sen får man sitta med musik och bara slappna av.. Vissa somnade men eftersom jag aldrig gjort det förut kunde det ta ett tag innan man riktigt kunde slappna av.. jag kunde slappna av till en viss del.. efter ett tag så snurrade alla tankar och man kände sej faktiskt riktigt lugn, lite dvala liksom!! måste testa igen!!

 Alla tankar som man haft under tiden man fick sitta med musik och mörkt rum var som bortblåsta när man var klar!! Coolt!!


Nu ska jag bara njuta av lite ledig kväll innan det drar igång igen!!


puss o hejj


Av Elin - 3 februari 2009 06:47

Sitter just nu och väntar på att min bil ska bli glad igen!!

Den har nämligen surnat till och vägrar att starta! Så nu sitter jag här och väntar för att försöka kunna starta den igen.. suck..

O verkstaden väntar, prakiken väntar.. Har verkligen ingen lust att åka buss, det innebär att jag måste gå ca 1km i kolmörket samt 7 grader kallt för att nå busstationen.. jaja

Ska försöka göra ett ryck igen.. Håll tummarna!

Av Elin - 2 februari 2009 16:42

Japp, dagen har gått bra, följt "schemat" riktigt bra så nu är det bara att fixa stallet o sätta igång Beckfilmen med Beccis sen!! Nice!


Imorn börjar praktiken igen, ska dock stå o trampa framför en däckverkstad kl 7.00 då jag inte kan fortsätta åka med smygpunka!! Hoppas bara att det är ventilen och inte hela däcket..


Även gjort ett  strålande bra pass med Texas!! helt suverän fast han vart ett monster hela veckan!! men, det tar sej!!


puss o hejj

Av Elin - 2 februari 2009 09:18

Nya besökare, alltid roligt!!

Idag såhär på moronkvisten tänkte jag dra lite hur en normal dag ser ut hos mej.. *host* rättelse, normala dagar förekommer inte alls faktiskt!! hehe

men idag i alla fall så att jag har äran att vara ledig!! Och när JAG är ledig brukar det vara tusen saker åter  som ska fixas!! MEN idag, har jag faktiskt lite lite lugnare än en vanlig ledig dag!! gött

så här kommer en "vanlig dag"


Start kl 8.00

-segade mej upp till hästarna, insåg att det svinkall ute och jag ar tvungen konka på totalt 6vattenhinkar till de små djuren!! Passade mej för att göra platt fall som jag gjord igår, vill säga gick på en isfläck så jag bara fortsatte göra en volt i luften för att vakna rakllång på ryggen.. AJ!!

Bamse kissen fick lite extra pyssel med både burkmat o kel.. Han mår inte riktigt bra just nu så jag håller alla tummar att han kryar på sej!!

Skällde lite på lillhästen (8månader) för att hon var helvild i boxen o inte kunde vänta snällt på sin tur.. resulterade i att jag trodde jag var en häst och också jag kunde sparka *hårt* i boxväggen... tror mej, det var jag inte..

Efter jag fixat klart morgonrutinerna konkade jag in pellets till kaminen.. sen äntligen frukost!! O så hamnade jag ju här med:P


Ska snarast sätta in min effektiva sida och börja plugga!!  blir våld o hot och gamla föreläsningar!! även lite arbetsförhållanden!! avundsjuka va?? inte jag heller...


I någon av de luckor som kommer att uppstå av suget att läsa kommer att avta ska jag även dra upp min tokiga häst till ridhuset.. En riktigt genomkörning är vad som behövs!!


Måste även ringa till nån däckverkstad då däcket på bilen

har börjat att pysa... suck, innebär massa pengar som jag inte har..


Sedan blir det mocka, fixa i stallet...

Tänkte även klämma in en sväng till Becca om hon har tid.. Men det vet hon inte än *lurigt*  :P


Kvällen kommer att bli lugn.. fixa inför praktiken, matlåda o sånt där tjafs.. sedan blir det en Beckfilm.. kommer inte ihåg vad den hette...


Jaja, sen blir det nog godnatt!!

sedär hur jag än gör så brukar mina dagar gå fort!!! Konstigt!!

Ovido - Quiz & Flashcards