Alla inlägg under oktober 2008

Av Elin - 13 oktober 2008 17:44

Finalen i Svelandstävlingen närmar sig, Texas har även haft en veckas vila efter förra tävlingen. detta resultera i att han blev olidligt snobbig och skulle testa i varje svag sekund..*suck* Men efter några dagar började vi hitta formen igen tills nu..

Dessa eviga skojäklar vill verkligen inte sitta kvar, fattar inte vad han håller på med.. Har bokat tid till onsdag för nyskoning, detta typ 2-3 veckor för tidigt.. slog även på en extra söm senast i fredags så trodde att de skulle sitta kvar.. men tjii fick jag!!

Kom ut igår, glad i hågen för att rida i det absolut underbara vädret! sista höst solen innan det deprimerande skitvädret kör igång!


O vad hittar jag i hagen, lerig häst som lyckats med bedriften att trampa av sej BÄGGE framskorna *Grr* så det var den ridturen..

Slutade med att vi hade mysstund o fixar time.. så nu är han nyfrissad samt att kossorna råkade ut för svansklippning när jag ändå var i farten!! hehe, så fina djur men ack så knäpp han kommer bli..Det var den tävlingen det, riktigt ser framför mej hur jag kommer att släpa i backen på framridningen.. suck...

Skickar med en bild på hur det ska vara!! grön, fin skog med en glad häst, med ALLA 4 skor på sej:P

Av Elin - 12 oktober 2008 17:32

Måste bara flika in att jag såg världens roligaste film i fredags!! Jag och Fredrik åkte till Karlskoga då det var närmast hans skjutfält där han tillbringat helgen.. Sagt o gjort, snurrar runt några varv i Karlskoga innan vi hittar den pyllelilla biosalongen Saga! Småspringer in från skitvädret o inser att på den här pyttelilla biosalogen har de inte ens satt upp vilken film som visas idag!! Men stod klart att den enda filmen idag var Rallybrudar!!

Visade sig var både succe samt premiär..(inget man kunde tro då salongen var knappt halvfylld).. Var i alla fall superrolig.. ett absolut måste i höstmörkret!! riktig bra happykänsla när man sett den!! sen är det ju absolut ++ poäng med trevligt sällskap:P


Igår blev det tjejkväll hos Hanna! Laddade upp med fläskfile, pommes och bearnesås! Smarrigt värre!

Högg sedan in på Carlsberg samt STOR godispåse med tjejfilm till:P haha klart det blev lyckat!! Måste göras om!! hehe

Av Elin - 11 oktober 2008 15:01

Idag har jag vart på ett nyfunnet ställe nämligen biblioteket!! Aldrig slagit mej innan att överhuvudtaget sätta foten innanför dessa salar med oändligt hav av böcker.

Menar hur kliver man in på biblan utan en anledning!! Jag tillhör inte en av dem i alla fall.. Men faktiskt, börjar att ändra uppfattning! Som numera student så har jag upptäcka alla fördelar med att låna på biblan..

Du slipper alltså alla extremt dyra böcker som många i min klass köper.. Menar vi kommer att pluddra genom x antal böcker bara denna termin!! fatta vilka pengar det blir, mycklet för min stackars ekenomi!! O sen om man ser till hur alla har fått väntat extremt länge på beställda böcker så finna det klart fördelar med biblan!!

Det enda egentliga problemet är att jag är verkligen totalt lost att hitta rätt böcker! Känner mej verkligen helt förvirrad när jag ska försöka hitta rätt böcker!! TAck o,lov så finns det personal som får springa o hjälpa! Men hjälpen är på väg, imorn så ska vi till Universitet på en guidad tur genom tokmycket böcker!! hehe, kan verkligen behövas!!


Har även lånat boken "konsten att vara snäll" .

Verkligen en bok jag kan rekommendera, verkar skitintressant!!

menar klart man försöker vara snäll.. men det är inte alltid det blir rätt i slutet ändå..  Att vara snäll handlar lika mycket att du ska vara snäll mot dej själv som mot andra!!  Så spring iväg till biblan nu och LÅNA allt vad de har, böcker, dvd samt hörbok!!



Av Elin - 10 oktober 2008 14:23

Idag har jag tillbringat min lediga dag med att rensa i köksskåpen.. Visade sig vara ett jättejobb då jag alltid har något annat för mej än att använda upp matvaror som jag köpt..hmm det där med ungkarlsliv har fått en hel ny betoning!!

I alla fall, tyckte att jag skulle vara lite nyttig av mej och rensa ur i skåpen där jag har en uppsjö av såser,mjölpaket, socker m.m

Tänker inte nämna utgångdatumena men kan erkänna att de hade hängt med ett tag!! jag menar, hur många hinnmer använda upp sina mjöl paket innan utgångsdatumet?? Inte jag i alla fall, baka kan jag faktiskt göra ibland men tydligen inte så ofta så det tar slut!!

Skickar med en före och efter bild!! haha, pinsamt!!!


Av Elin - 9 oktober 2008 18:03

HAlloj!!

Börjar dagens blogg med att klaga lite!! Ibland blir jag bara så trött på datorer.. Nu har vi suttit i tre dagar med grupparbetet på 10!sidor!! med andra ord så har det blivit en del skrivande och filande på datorn! Om man nu som skola har ordnat datorer till oss, kan man då inte fixa så de funkar med de senaste programmen!! Här har folk suttit och skrivit hemma, helt korrekt för att sedan plugga in det i skolan dator.. men vad händer?? nej,får ägna en hel dag på att få fram det på ett annat program, för datorn är inte uppladdad på x antal år.. suck.. inte lätt alltid.. Men i alla fall, har tack o lov blivit klara med gruppens arbete.. självklart hade man kunnat suttit en dag till o bara rättat o filat men vem orkar det?? så nu hoppas jag verkligen att vi får ett bra betyg!!


Annars så har veckan samt förgående helg gått väldigt fort!! Under helgen så hade vi avskedsmiddag för Becca som har åkt på en liten semester!!*avundsjuk* Fattar inte att min resfeber aldrig kan avstanna!!

Till dej Becca, vad du än bestämmer dej för så finns jag här för dej!! Jag vet att du kan men du måste vilja själv!!


Snart är det helg igen, för en gångs skull har jag absolut inget att göra! Enda som är klirrat är att jag o Hanna ska ha tjejkväll på lördag!! längesen nu:P

Sen kommer veckan att rulla på, nästa hemtenta börjar på onsdag, tre dagar har jag att knåpa ihp något bra på!

Ska även iväg till hovslagaren med pållen, *suck* att han aldrig kan ha kvar sina skor i normal tid.. slog på en söm senast idag! hoppas bara att de sitter till nästa vecka..


Pöss o hejj

Av Elin - 2 oktober 2008 11:32

På uppdrag från Becca så lägger jag upp några bilder av alla galna, knäppa fester, fyller och upptåg som vi vart med om!!

"Ett gott skratt förlänger livet"

Ovido - Quiz & Flashcards