Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Elin - 20 oktober 2008 17:19

Lyckad tävling!!'

Lördagen började kl 6.00 för att fixa oss fina inför tävlingen!!

Som sagt så var våran plan att även om det inte skulle gå bra så skulle vi vara snyggast!! hehe

Så vi kommer hyftat laddade till hammarö ryttarförening! visade sig vara en vällplanerad och seriös tävling. hinderna var jättefina och det stora pluset var att det fanns gott om padockar att rida fram på! Me like!!


Första klassen var 1m i två faser, vill säga att om man hoppat de första 8 hinderna felfritt fortsätter du att hoppa en omhoppningsbana direkt!

texas o jag går in och gör en strålande runda! Inga fulhop och med en lydig häst! Vi startade nästan sist i denna klass, när vi hade gjort vår runda låg vi på en andra plats.. Tyvärr visade det sig att de få hästarna som var efter oss hoppade ännu bättre..(snabbare) så slutade på en femte plats!! men vad gör det! gjorde en riktig kanonrunda!!


Sedan var det Finalen i Svelandstilen.. Jag var glad att jag lyckats tagit mej såpass långt ändå! Tyvärr fick vi inte jättehöga poäng på stilen men kompenserade upp det med placering!!

denna klass fungerade som så att man hoppade 8 hinder, de som gjorde det felfritt fick komma till omhoppning, men först skulle alla hoppa! Visade sig att väldigt många hoppade första rundan felfritt!

Så eftersom vi åkte ner i placering i första rundan tyckte jag att vi skulle försöka kompensera upp detta nu!! Så min inställning när jag kom in på banan var: att rida som en dåre:P

Och det gjorde vi också!! Har aldrig ridit så fort!! texas svarade med att bralla emellan två hinder så det gick ett sus i publiken:P men faktiskt klarade vi det och slutade på andra plats!! 7hundadelar skillde det oss och vinnaren!

Verkligen en lyckad avslutning på tävlings säsogen! Nu blir det träning och skogsridning.. Till våren ska vi ut på regionala tävlingar!! ska bli riktigt intressant!!

Ovido - Quiz & Flashcards