Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Mitt liv i: ett kylskåp

Av Elin - 23 oktober 2008 14:39

Jag bor i ett kylskåp, jo det är sant!! nästan!!

grejen är att den för ett år sedan nyinstallerade värmepumpen tyckte inte det var alls roligt att starta när hösten kröp sig närmare.. den suckade lite och gick i dvala igen.. Efter det har jag haft två värmepumpsnissar ute som konstaterat efter mycket om o men att det är något jäkla kretskort som inte funkar.. detta kan upplysas tog mist 3veckor att komma fram till då pumpen självklart startade så fort den såg elektrikerna!

Jaja, tänkte jag.. beställ nytt kretskort så ska det väl hoppa igång..

Tyvärr visade sej att det inte vara "bara" att beställa.

Skiten skulle komma från Spanien eller nått så det drog ut på tiden inte bara en,två veckor utan en hel månad"! Så här har jag gått och nästan vant mej vid att det är riktigt kallt dag in o dag ut.. Tills idag, trodde jag!

För efter många samtal och mycket väntande så hade *jäkla* kretskortet kommit! Gött tänkte jag, äntligen lite hederlig värme!! Men icke!!

Han började installera för att senare konstatera att det är fel nr på kretskortet.. Det fattades tom. uttag! *suck* kan ju bli deprimerad för mindre..

Imorse när jag vaknade hade jag 15grader, alltså inte speciellt trevligt!!

så som sagt, jag lever i ett kylskåp, eller frysen snarare.. Så du som har ett krestkort liggandes!! skicka till mej:P

 
 
Ingen bild

Hanna Iro o Dixie

23 oktober 2008 18:14

Hahaha, känn dig välkommen i klubben...=)

 
Ingen bild

rebecca

27 oktober 2008 04:50

hehehe grattis! Har sitter ja o svettas, precis hoppat bungyjump!! saknar dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 7 september 2010 10:54

Många undrar vad som hänt med min blogg!   Jo, den har flyttat! HIT:   hasttokan.webblogg.se   Tjing ...

Av Elin - 28 juli 2010 20:39


Imorn Åker jag och Texas till den stora tävlingen Equality Line! I första klassen kommer det vara 85starter! fatta om tävlingen är stor! Under hela helgen kommer hela elit gänget som hoppar och för en hästfantast är detta en Hästmecka helg:P Ja...

Av Elin - 16 juli 2010 18:22

Finns det nått som heter det? bloggsemester? För nått i den stilen har jag i alla fall:P   Om ni undrar vad jag pysslar med på dagarna så är det bland annat det här:       Första bilden är på den sista sidan på huset som jag börjat att må...

Av Elin - 23 juni 2010 11:28

Ja, äntligen efter att det droppatmjölk i tre dagar så tittade det ut en väldigt långbent dam!! Efter mycket krångel med första maten så är hon nu en pigg dam som gärna vill bli kliad!       ...

Av Elin - 6 juni 2010 17:52

Japp, då var det klart!! Examen är avklarad, även lite firande av diverse födelsebarn!! Imorn så drar jag till Italien, hur gött är inte det??   Får se hur det blir med update!!   Tjing       ...

Ovido - Quiz & Flashcards