Direktlänk till inlägg 30 november 2009

ARG!

Av Elin - 30 november 2009 17:10

Ja, ibland får man faktiskt bli arg!!

När man som hästägare kämpar i ur och skur för att hålla hästen igång inför kommande tävlingssäsong så måste man tyvärr bylta på sej med regnkläder, och reflxer högt o lågt! Häst och ryttare räknas som trafikanter och det står i lagen att man ska visa respekt och sakta ner vid möte med häst.

De senaste dagarna har jag kommit iväg med Texas så det börjar att skymma på väg tillbaka., I brist på ridvägar måste man rida en bit på trafikerad väg. Det är hastighet på 70km/t och självklart är det ingen som håller detta..

Men i alla fall, jag har lyckats att få möte med traktor, nu har jag en häst som är trafiksäker så det sjunger om det MEN när jag stannar för att möta traktor, denne gör som man ska göra och saknar ner, ja vad gör den bilen som åker bakom?? Jo, han gasar på och kör om precis när jag och Texas möter traktorn!! Jag kan lova att om jag kunnat så hade jag stannat denna bil och fått prata med föraren så hade han nog INTE gjort om detta. JAg HATAR dåliga uppföranden i trafiken, särskilt när det gäller djur m.m Hade denne gjort likadant om det vart en mamma ochett barn på vägen?? Svissat förbi i en 90km hastighet när det skriker reflexer och lampor om dessa medtrafikanter!!?

Tyvärr likadant häromdan, två bilister möts samtidigt då det inte har vett att sakna ner och vänta på det trafikhinder som är på deras sida.. Jag kan LOVA att om jag inte hittat en liten lycka att stå på så hade de kört på oss..

Jag blir så ARG! Visa respekt för helvete!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 7 september 2010 10:54

Många undrar vad som hänt med min blogg!   Jo, den har flyttat! HIT:   hasttokan.webblogg.se   Tjing ...

Av Elin - 28 juli 2010 20:39


Imorn Åker jag och Texas till den stora tävlingen Equality Line! I första klassen kommer det vara 85starter! fatta om tävlingen är stor! Under hela helgen kommer hela elit gänget som hoppar och för en hästfantast är detta en Hästmecka helg:P Ja...

Av Elin - 16 juli 2010 18:22

Finns det nått som heter det? bloggsemester? För nått i den stilen har jag i alla fall:P   Om ni undrar vad jag pysslar med på dagarna så är det bland annat det här:       Första bilden är på den sista sidan på huset som jag börjat att må...

Av Elin - 23 juni 2010 11:28

Ja, äntligen efter att det droppatmjölk i tre dagar så tittade det ut en väldigt långbent dam!! Efter mycket krångel med första maten så är hon nu en pigg dam som gärna vill bli kliad!       ...

Av Elin - 6 juni 2010 17:52

Japp, då var det klart!! Examen är avklarad, även lite firande av diverse födelsebarn!! Imorn så drar jag till Italien, hur gött är inte det??   Får se hur det blir med update!!   Tjing       ...

Ovido - Quiz & Flashcards