Alla inlägg under juni 2009

Av Elin - 1 juni 2009 09:47

Ännu en helg är över... gått jäkla fort.. jobbat som en tok på Rasta hela helgen.. igår fick jag en ordentlig påminnelse varför inte jag ska jobba mer där!!

Hade en kund som skulle vara i alla tre kassorna..(vi har skilda kassor, får inte blandas!), han mumlar något när jag ska gå och hämta nått.. mular lika tyst när jag kommer tillbaka... jag frågar snällt vad han sa? Han svarar med att SKRIKA tillbaka att han ska ha en ettan lössnus... Det är i sådana här lägen jag inte har tålamod längre att vara en trevlig butiksbiträde... nää, detta tolereras inte av Elin!! Så jag ifrågasätter högt och tydligt (var kö) om han verkligen måste skrika åt mej?? Jävla gubbe,fast det sa jag inte.. (tänkte dock)...

han muttrade något, jag slängde pengarna på honom och gav en mördablick!!

Sånt där beteende är inte ok vart man än är, ska man stå och vara trevlig i x antal timmar till ibland jäkla dryga kunder... då vill an inte bli bemött på liknande vis!! Usch! så nej, jag är klar på rasta,, för länge sen egentligen.. men blev väldigt påmind att jag inte hade pallat en helsommar med dryga turister.. 

Tack o Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards