Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Elin - 11 juni 2009 21:01

OOyes, flyt just nu!!

anmälde mej till Team Värmland som har massa bra föreläsningar för att kunna prestera bättre med hästen på främst tävlingar!! Grejen var att jag egentligen inte var behörig riktigt då man  var tvungen att ha plac i 120.. men men, jag skickade in ändå och där ser man!! blev godkänd!!! KUL!!!

Blir eliten o jag då:P hehe

Av Elin - 11 juni 2009 13:27

O Yes, nu är vi anmälda till regional tävling i Sunne om två veckor!!

En 1,10m och sen blir till det debutera på 1,15m:P woho!!!

Taggad till MAX!! Härligt!!


chooohooo

Av Elin - 11 juni 2009 09:28


Den här lilla storyn finns även på WRF, ni som missade den, god läsning:



Blod, svett och tårar

(men även en jäkla kämparglöd och glädje)!!

 

Blev ombedd att skriva några rader om mej och mitt kämpande med min häst Texas!

Alltihop började för 6år sen när vi av en slump fick hem en bortskämd, ohanterad hingst på sommarbete.  Jag gillade den här pållen och tyckte trots hans bortskämda ton att han var lättlärd och positiv! Sagt och gjort så blev Texas alltså min. Vi började med inridningen relativt fort då han redan var dryga tre och ett halvt år. Började väl egentligen med att jag flög av ett antal gånger innan han tyckte det var ok.

När vi väl kommit igång med ridningen och jag började ställa krav kom nästa fas: tonårsrevolt! Texas är av en gummibollstyp tyckte att det där med att bocka och stegra av matte var mycket roligare än att arbeta! Problem blev värre och värre och utan den hjälp och stöttning jag fått under denna tid så hade jag kanske följt allas råd: sälj hästen, han är tokig. Men någonstans är man sådär envis, att man inte vill ge upp, att man vill satsa och att det ska gå även om man ska bryta alla ben som finns!!

Och nu är vi här, aktiva på träningar, tävlingar men även en inbiten skogsmulle! Om man hade frågat mig eller någon annan för ca 3år sen hade ingen trott att det skulle bli en duktig och framförallt lydig tävlingshäst som börjar plocka placeringar!

Att jag nu i skrivande stund nyss vunnit 1,10m hoppning och placerat mej i alla tävlingar vi gjort denna säsong har jag aldrig vågat drömma om!! Nästa tävling blir debut på regional 1,15m klass, så håll tummarna!

Jag skriver de här raderna för att förmedla att vägen till framgång kan vara väldigt svår och krokig. När allt känns hopplöst och jobbigt så ta ett djupt andetag och ge inte upp! Vem har sagt att det ska vara enkelt att nå ditt mål? Och se inte bara till placeringar utan se till ditt eget mål. Att göra en bra start är så mycket mer värt än en rosett på väggen! 

Sist men inte minst, om det kör ihop sig, våga fråga och ta emot all hjälp du kan få!!


Med de orden tackar jag och Texas för oss! Vi ses på tävlingsbanorna!

Av Elin - 11 juni 2009 09:16

Ja, den här bloggen gapar med ett stort hål under Juni månad! Men det finns hopp!! har vart helt galet mycket att göra och jag har kommit in sent på kvällarna!!

Nya läsare från WRF kan även kika under tidigare månader för att följa Texas o mej!! 


Hunnit med att sluta skolan,mycket skönt!!

Jobbat heeela helgen på mitt nya jobb, jag menar verkligen hela helgen 9-22!

Även jobbat extra på min gamla skola: Lillerud  där jag ska jobba själv med de små grisarna under veckan! Kul!!

Och sist men inte minst har jag även vart på studentfirande samt dressyrträning!


Träningen gick bra!! Vi har börjat mer och mer med att träna galloppen så han kan samla sig mer än nånsin!! Jätte bra träning för följande tävlingar!! visserligen är det ju hoppning jag håller på med men dressyren börjar bli roligare och roligare! Den galloppen vi fick till igår sa Jessica att det hade blivit en åtta på om det vart tävling!! Nice!!


Ska försöka återta min stackars blogg igen! Hoppas jag kan skärpa mej (o ha mer tid)...


Chaooo


Ovido - Quiz & Flashcards