Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Elin - 18 juli 2008 12:25

Ja nu har jag o texas avancerat oss!! hehe


Var alltså på drive in tävling i Filipstad igår!!

Upptäckte att det inte var till min fördel att tagit ledigt hela dagen för att gå o vara nervös som busen fram tills kvällen!! Nervvrak!!


Sagt o gjort, hade för en gångs skull orkar tvätta häst, transport och bil! Till ingen nytta!! Visdae sej att efter regnoväder under dagen så hade den fina stora padocken blivit till en stor geggamojja!! Mina skor skiftade från röda till bruna på några sekunder!! ha, där fick jag!


Framridningen gick sådär faktiskt, texas kändes inte på ett av sina bättre humör och rev till och med på framridningen!

Så när jag skulkle in på banan hade jag kemtvätt i skallen!! :P


Gick bättre än väntat även om det var jag som red samt hoppade o inte Texas.. han tyckte att det var förskräckligt att hoppa i en sån lervälling o svarade med att bromsa alla sina krafter!

Men turligt nog lyckades vi hoppa fas 1 felfritt o fick starta igen på fas2.  Tyvärr var jag ganska trött vid det här laget så tappade banan en kort sekund, så fick lägga en volt innan jag kunde fortsätta. den lilla voltsluatde med 4fel för oss.


Eftersom jag inte var så nöjd med våran runda pga Texas verkligen inte gav allt så tyckte jag det var dags att åka hem.. Så vi lastade in honom samt skulle bara kika på de sista ekipagen när de började ropa fram att på: fjärde placering kom elin med Texas!!! Fatta o där stod jag o surade!! Så slutade lite snöpligt med att jag fick ta emot pris för hand! haha Pinsamt!!


Men jaja, får ta nya tag, tävling om en vecka igen så blir revansh då!! Skickar med en bild på en anna tävling när Kuba skulle ta kort. Han tyckte tydligen det fanns intressantare saker att ta kort på, ja smaken är ju som baken!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards