Alla inlägg under mars 2009

Av Elin - 18 mars 2009 17:21

motivationen är lite borttappad just nu.. jättetråkigt.. Pratar självklart om lille pållen som borde börjas ridas!! jag vet att jag haft skäl till varför jag inte ridit (knäet) men nu får det vara nog!! Måste ta mej i kragen o komma igång!! Men någonstans så känns det lite halvjobbigt nu.. beror förmodligen på att jag är ganska trött på att det inte vill sej riktigt.. att jag har skadat både handled och knä inom 3månader.. tråkigt!!


nej NU måste jag gå ut o rida!!

Av Elin - 16 mars 2009 18:21

Japp!

Idag började skolan!! Kändes riktigt bra att komma tillbaka till skolan!! haft diskussioner hela dagen med klassen om våra olika praktiker!!

För en gångs skull var jag inte tyst som en mus utan pratade mycket!! *stolt över mej själv* hehe, vet inte vad som flög i mej!! 


Nu  tillbaka till verkligheten!! det kallas BOKFÖRING!! bläää

Önska mej o mamms lycka till!


O förresten, ALLA ni 38pers som kollade min blogg igår!! Kommentera gärna!! o hej o välkomna:P höhö

Av Elin - 15 mars 2009 16:47

Ja igår drog det igång!! Blev ett riktigt hejdundrande kalas som var bara så roligt!! blev väl en 20pers nästan så var fullt hus i min lilla lägenhet!! Men riktigt skoj och trevligt var det!!

Sen drog vi in till nöjjes en sväng, skoj att alla åkte till samma ställe!!

Tyvärr så har jag dåligt med bilder, Becca har tappat sin kamera så nästan alla bilder är ute på vift.. Du där ute, lämna tillbaka den!!!


Bjuder på två bilder!!

Av Elin - 15 mars 2009 16:42

Ja, inte hunnit uppdatera ifrån Torsdagens kalv-vak!

Hon började redan bli orolig på eftermiddagen när jag var hemkommen från praktiken.. sen så var det dags vid 9.00

Jag var med o hjälpte till o drog och såg till så allt var okej! lite stolt över mej själv!! gick jättebra, en liten söt tjurkalv blev det!! 


Namnförslag??? Än så länge är förslagen Danjöl eller bulten!!haha??

Nått bättre??

Av Elin - 13 mars 2009 20:36

Jepp!

idag har jag sagt hejdå på min praktik! Lite konstigt men skönt att komma tillbaka till skolan!!


Kalvningen igår gick jättebra!! Ska lägga upp bilder senare.. Trodde först det var en liten tjej men  är en tjurkalv!! Något namnförslag??


just nu är jag på jobbet.. ska snart hem o bara sova o vila då mina ben har gett upp för dagen!!


Imorn blir det lite kalas med vänner!!  kul kul!! sedan utgång!! nice!


Byee

Av Elin - 12 mars 2009 20:24

Japp, ska strax ut igen.. för det ska nämligen bli kalv snart!! Tjockis kossan har äntligen bestämt sej för att kalva!! Hon har varit riktigt orolig seda eftermiddagen så jag hoppas att hon kör igång snart!! Ska liksom upp tidigt imorn o sen iväg på eftermiddagen för att jobba extra på rasta!


Imorn är det även hejdå kalas på praktiken! enligt en klient så försvinner solen i och med att jag slutar!! hehe Tackar!!

Av Elin - 11 mars 2009 19:23

Nej, så är det.. Ibland blir det verkligen inte som man tänkt sej.. Man planerar för mycket och man hinner inte att hejda sej innan det är försent..

nu är det försent.. och det blev inte som jag tänkt mej (blir det så nånsin?).

Men det finns anlednigar, ett tråkigt beslut men det rätta och det enda..

för båda parter, det är inte okej. 


Så Fredrik kommer alltid tycka om dej och jag önskar dej all lycka!!

Den är du värd !!


.....


Av Elin - 10 mars 2009 20:21

Ja, nu är det 3 dagar kvar på min praktik!! 9 veckor, lååång tid!!


Idag har jag även suttit upp på min halvtokiga häst!! Om man ser till att han inte blivit riden på 2veckor så skötte han sej exemplariskt!!  Pigg men helt ok!! Dock tyckte mitt knä (ben) inte om ridturen... vet inte om det är träningsvärk eller irritation i knäet som stör.. hoppas det ger sej tills imorn..


jaja, imorn blir det fika med Madde!! Nice!


chaooo

Ovido - Quiz & Flashcards