Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Elin - 14 mars 2010 15:47

Idag har det varit rätt lugnt!


Började dagen med att tömköra lillfisen Lady (2åringen), efter förra gången då jag tappade henne tog jag det väldigt lugnt men det gick bra!! Tömkörde henne med träns under grimman ett tag för att sedan byta till bettet. Grejen är att hon gärna vill stoppa ner huvudet i marken och blir väldigt stark så jag kände att det var dax för träns! Men det gick bra, lite jobbigt i början men sen så slappande hon av!!


Fortsatte med lille Carat, en sväng upp till vägen o tllbaka! hade stora problem att hålla honom på hemvägen då det var väldigt bråttom:P men sen så skötte han sig utmärkt!


Avslutade med Texas och tömkörde henom.. Var ett tag sen nu men givk välditg bra, övade lite öppna och skänkelvikningar samt mycket bakbensaktivitet i traven! Han tyckte det var störtkul:P


Träningen igår gick kanon, Texas hoppade som en klocka och det verkligen känns som en helt ny häst!! Hans gallopp som varit lite liten förut har helt plötsligt blivit normal och hans driv i tempot är riktigt, riktigt bra!! Jag är så glad:P

Jag tror mycket av det sista som har hänt är en kombination av rätt muskler, havren jag börjat med samt att vi hittat hem på nått vis!!



Nice!!

Ovido - Quiz & Flashcards