Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Elin - 18 januari 2009 18:29

Ja, ibland händer det tyvärr, det oundvikliga, att någon går bort.

För mej har det varit många dödsfall på min lilla farm under sista tiden.. Vanligtvis brukar jag ha ganska flyt på att djuren håller sig friska men även de blir gamla eller ibland bara inträffar det där vilken man är föreberedd eller inte.

Under vintern så har Min lilla rabbit Mio o jag åkt in o ut på veterinärkliniken... Tyvärr så går det bara till en punkt sedan får man ta det där jobbiga beslutet som alla djurägare måste ta någon gång..

Mio fick till slut somna in efter en elakartad tand som ställde till stora problem (vanligt när det gäller kaniner).

Diana, vovven som vi haft i 13år fick även hon somna in under jullen.. Ett extremt jobbigt beslut då det inte var ett glasklart beslut.. men så här i efterhand så inser man att det var det bästa!! Nu får hon hälsa på de andra vovvsarna och jaga katter hur mycket hon vill!!


Men ibland undrar man, som ikväll..

Lilla Isa blev dålig redan i somras men piggnade till efter ett tag! Tyvärr så började hon segna av denna vecka igen och matlusten började avvta.. (tydligt tecken på att något är fel). Men just idag, just när jag tittade in för att ge dem kvällsmat,just när jag tog upp henne i famnen valde hon att ta sista andetaget.. Det är då tankarna kommer, kan man invänta döden? vänta tills man själv tar beslutet, man vet att det ska ske men man vill vara i trygghet?? Jag har inga svar men det är en intressant fråga, jag tror faktiskt det.

Jag har varit med om det förut, att just när man kommer förbi  så är det precis som de väljer att gå vidare. När de har sagt hejdå och ligger i en trygg famn..

Detta inlägg går till mina små djur som vandrat vidare! Tack för denna gången!

Av Elin - 18 januari 2009 16:11

Idag har det vart en bra dag!!

Har haft träning för Niklas idag, alltså jag o Texas!!

Texas tyckte att det var störtkul att komma ut igen o blåsa upp sej inför damerna!!  men det känns trots extremt pigg häst som vi har en riktigt nice grund att stå på!! Vi fick jättebra kritik och det kändes göör bra!!

Visade sej också att av oss som tränar för Niklas så är det tydligen jag som sopat hem mest placeringar på tälingarna 08!! Gissa om jag blev förvånad!! >Och självklart, otroligt motiverande och taggande inför denna säsong!!

Så se upp i tävlingsbanorna, here we come!!

Min mamutt o jag!!


puss o hejj 

Ovido - Quiz & Flashcards